نسخه چاپی

خشم پنتاگون از فروش «اس - 300» به ایران

سخنگوی وزارت دفاع آمریكا درباره توافق تسلیحاتی بین ایران و روسیه با موضوع سامانه موشكی اس – ۳۰۰ ابراز نگرانی كرد و مدعی شد پنتاگون به توانمندی های خود حتی در صورت فروش این سامانه باور دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر: مرکز فرماندهی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از توافق تسلیحاتی ایران و روسیه با موضوع تحویل سامانه موشکی اس- ۳۰۰ به تهران به سردی استقبال کرد.

در همین رابطه، «پیتر کوک» سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون گفت: ما از مدت ها پیش نگرانی خود را درباره گزارش های منتشر شده با موضوع فروش احتمالی این سامانه موشکی به ایرانی ها اعلام کرده ایم و به این موضوع به دید یک تحول مثبت نگاه نمی کنیم.

وی در ادامه مدعی شد: با این حال حتی در صورت استقرار سامانه اس - ۳۰۰ در ایران «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا اینجا در پنتاگون از گزینه های لازم (برای بی اثر کردن آن) برخوردار خواهد بود. ما امنیت تمامی شرکای منطقه ای خود را جدی می گیریم و به توانمندی های خود حتی در صورت فروش این سامانه باور داریم. البته وی هیچ توضیحی درباره گزینه های احتمالی پیش روی اوباما ارائه نداد.

«حسین دهقان» وزیر دفاع ایران روز گذشته از حصول توافق با مسکو برای تحویل سامانه موشکی دوربرد زمین به هوای اس- ۳۰۰ تا پایان سال جاری خبر داد.

دورنمای فروش این سامانه به ایران پس از حصول تفاهم هسته ای بین تهران و کشورهای ۱+۵ در ماه جولای (تیر ماه) مطرح شد حال آنکه مقامات آمریکایی با هرگونه فروش تسلیحات به ایران مخالف هستند.

۱۳۹۴/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...