نسخه چاپی

نخستین اقدام رسمی اوباما درراستای بازبینی قوانین مالیاتی

دولت باراك اوباما اعلام كرد طرح كاهش سقف مالیات شركتها را به كنگره آمریكا ارائه خواهد كرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز ، یک مقام ارشد دولت آمریکا تاکید کرد براساس این طرح سقف مالیاتی که شرکتها موظف به پرداخت آن هستند تا 28 درصد کاهش خواهد یافت.

دولت آمریکا اعلام کرد کسری مبلغ مالیاتی را که این موسسات می پردازند با مسدود کردن راههای فراری که اکنون برای گریختن از پرداخت مالیات برای شرکتها وجود دارد جبران خواهد کرد .

بر اساس این گزارش درحالی که احتمال اختلاف نظر میان نمایندگان کنگره برسرسیستم مالیاتی طی سال جاری میلادی که سال انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست ضعیف به نظر می رسد اعلام این تصمیم از سوی دولت موضوع بحث درمناظرات انتخاباتی خواهد بود .

بر این اساس این طرح که بیش از یک سال است درحال شکل گیری و تدوین است نخستین اقدام رسمی باراک اوباما درراستای بازبینی قوانین مالیاتی آمریکاست قوانینی که ازدید کارشناسان مالیاتی به تعدیل فراوان نیاز دارد بخش اصلی این بازبینی کاهش سقف مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی است که هم اکنون 35 درصد است و درمیان کشورهای صنعتی در شمار بالاترین رقمها قرار دارد و به همین دلیل شرکتهای آمریکایی دربرابر رقبای خارجی خود باید مالیات بیشتری بپردازند .

بخش بحث انگیز طرح زمانی آشکار خواهد شد که مقامهای مالیاتی آمریکا فاش کنند قصد دارند کدام راههای فرار مالیاتی را مسدود کنند.

این گزارش حاکی است یک مقام ارشد مالیاتی دولت آمریکا تاکید کرد این طرح ذره ای به میزان کسری بودجه این کشور که اکنون حدود یک تریلیون دلار برآورد می شود نخواهد افزود .

دراین حال این طرح که راههای فرار مالیاتی را مسدود خواهد کرد عده ای دیگر را از همین راههای فرار منتفع خواهد کرد بعید به نظر می رسد که طرح مالیاتی دولت اوباما زودتر از ماه نوامبر به کنگره برسد ماهی که شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز خواهد بود .

مقامهای وزارت دارایی آمریکا اعلام کردند اصولی مثل عدالت در تدوین این طرح رعایت شده است . تیموتی گیتنر وزیر دارایی آمریکا هفته گذشته گفت بستن دهها راه فرار مالیاتی هدف این طرح است اما مشوق های مالیاتی نیز در این طرح لحاظ شده است تا به تولید و رشد اقتصادی آمریکا کمک کند .

۱۳۹۰/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...