نسخه چاپی

مقابله با تروریسم نیازمند عزم جدی و همكاری جمعی است

رئیس جمهور مقابله با تروریسم را نیازمند عزم جدی و همكاری جمعی دانست و گفت: مسدود شدن فعالیت تروریست ها در عرصه های مالی و شبكه های تبلیغی، از اصلی ترین عوامل جلوگیری از شیوع پدیده شوم تروریسم است.

به گزارش نما به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار وزیر خارجه غنا ارتقای سطح همکاری های فرهنگی را با توجه به مشترکات دو کشور را ضروری خواند و گفت: دو کشور باید زمینه و بسترهای لازم را برای همکاری بیش از پیش بخش خصوصی یکدیگر را فراهم آورند.

روحانی سپس با تبیین ریشه های بروز و ظهور تروریسم و ناتوانی ائتلاف های نمایشی برای مقابله با این پدیده شوم ، بر رایزنی و همکاری کشورها برای حل این معضل جهانی تاکید کرد و افزود : اگر کشورهای منطقه خاورمیانه و آفریقا در کنار هم قرار بگیرند می توانند فضایی را ایجاد کنند که با از بین رفتن زمینه های جذب این تفکر انحرافی برای جوانان، امکانی برای رشد و نمو خشونت و ترور نباشد.

رییس جمهوری رشد همزمان اقتصادی و توسعه فرهنگی کشورهای آفریقایی و منطقه خاورمیانه و ضرورت مسدود شدن فعالیت تروریست ها در عرصه های مالی و شبکه های تبلیغی را از اصلی ترین عوامل جلوگیری از شیوع پدیده شوم تروریسم دانست و گفت : کشورهای منطقه باید با همکاری مشترک و اراده خود معضلات را برطرف کنند.

«هانا سرواتته» وزیر خارجه غنا نیز در این دیدار با اشاره به رشد پدیده تروریسم در غرب آفریقا و فعالیتهای گروه تروریستی «بوکو حرام» در نیجریه، بر دیدگاه رییس جمهوری کشورمان مبنی بر همکاری دوجانبه و منطقه برای ریشه کن کردن این پدیده تاکید کرد و گفت: در مبارزه با تروریسم علاوه بر مباحث امنیتی باید به مباحث فکری و فرهنگی نیز توجه کرد و معتقدیم در این زمینه نیاز به همکاری و استفاده از تجارب یکدیگر داریم.

وی با اعلام آمادگی کشورش برای توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها ، خواستار مشارکت بیشتر شرکت های ایرانی در این کشور شد و گفت : دو کشور می توانند در چارچوب همکاری اتاق های بازرگانی و کمیسیون مشترک ظرفیت های موجود برای توسعه روابط را عمل سازند.

۱۳۹۴/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...