نسخه چاپی

تهران تا 5 ریشتر زلزله مقاوم است

معاون امور عمرانی استاندار تهران گفت: تمام شهرهای استان تهران تا 5 ریشتر زلزله مقاوم و ایمن است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسن کریمی امروز در شرق استان تهران در خصوص زلزله و پس‌لرزه‌های شب گذشته در شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: تمام شهرهای استان تهران تا پنج ریشتر زلزله مقاوم و ایمن است و آسیبی به بناها نخواهد رسید.

وی افزود: تا زمانی که زلزله‌های زیر پنج ریشتر در استان تهران به وقوع بپیوندد، خیالمان راحت است؛ اما زمانی که زلزله‌ای بالاتر از پنج ریشتر در استان رخ دهد، حادثه‌ساز خواهد بود؛ ما مناطق روستایی و برخی مناطق در حومه تهران داریم که باید ایمن شود.

معاون امور عمرانی استاندار تهران ادامه داد: ستادی در این خصوص در حال فعال شدن است تا محله به محله و شهر به شهر را شناسایی کنند و تسهیلات با بهره کم، امکانات، بسته‌های تشویقی را به مردم اختصاص دهد تا خود آن‌ها اقدام به بازسازی و نوسازی خانه‌های خویش کنند.

کریمی افزود: تراکم‌های اضافه برای افرادی که قصد نوسازی و نوسازی منازل خود داشته باشند، قائل هستیم؛ همچنین دریافت عوارض ساخت را برای تشویق این افراد حذف کرده‌ایم.

معاون امور عمرانی استاندار تهران ادامه داد: اعتباری برای نوسازی وجود ندارد؛ اما تسهیلات ویژه‌ای را برای واحدهای فرسوده در نظر گرفته‌ایم.

۱۳۹۴/۶/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...