نسخه چاپی

سفیر آمریكا: اردن در وضعیت جنگی قرار دارد

به گزارش نما - واحدمرکزی خبر نوشت:سفیر آمریکا در اردن گفت: امان در وضعیت جنگی قرار دارد و درهای انبارهای سلاح و مهمات ارتش آمریکا به روی ارتش اردن باز است.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه العالم، آلیس ولز در گفتگو با روزنامه الغد چاپ اردن اظهار داشت: روابط آمریکا و اردن در تمام زمینه ها به طور پیوسته در حال توسعه است.

وی بر عمق روابط راهبردی میان دو کشور تاکید و خاطرنشان کرد که سال گذشته سالی تاریخی در توسعه روابط دو کشور به شمار می آید و ارزش این مشارکت را برای دو طرف آشکار کرد.
سفیر آمریکا در اردن افزود: مسئولان آمریکایی و اردنی چگونگی تسریع در روند ارسال ابزارهای نظامی به اردن ـ حتی اگر این امر به معنای استفاده از ابزارهایی از انبارهای ارتش آمریکا باشد ـ و انتقال هرچه سریعتر آنها به این کشور را با توجه به نیاز اردنیها در چارچوب جنگ علیه داعش، بررسی می کنند.
وی گفت: آمریکا به امنیت اردن و به شراکت مستحکم با آن به منظور مقابله با چالشهای امنیتی مشترک پایبند است. ارتش آمریکا برای توسعه توان نیروهای مسلح اردن و تقویت امنیت مرزها و حمایت از عملیات حفظ صلح و تلاشها برای مبارزه با تروریسم، رابطه مستحکمی با اردن دارد. با این وجود و به دلایل امنیتی ما آمار نیروهای نظامی را اعلام نمی کنیم.
ولز در این مصاحبه به پایبندی سران آمریکا در سطح دولت و قوه قانونگذاری، به ثبات اردن و تلاش برای توسعه روابط میان دو کشور اشاره کرد.
وی تصریح کرد که ما به توان اردن در حفظ مرزهای خود اطمینان داریم و نباید کسی به پایبندی آمریکا به امنیت اردن شک و تردید کند. ثبات اردن از منافع ملی آمریکاست.
سفیر آمریکا در اردن احتمال داد که میزان کمکهای نظامی آمریکا به اردن در سال جاری به نیم میلیارد دلار برسد و افزود: در حال حاضر تلاش می شود تا اردن از صندوق آمریکایی «مشارکت برای مبارزه با تروریسم» استفاده کند تا کمک نظامی بیشتری به آن ارایه گردد و یگان واکنش سریع توسعه یابد.

۱۳۹۴/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...