نسخه چاپی

ایران در بازی‌های جهانی پیوند اعضا ۳۱ مداله شد

ورزشكاران ایران تا پایان روز سوم بازی‌های جهانی پیوند اعضا صاحب ۹ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۰ برنز شدند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی فدراسیون بیماری های خاص و پیوند اعضا، در رقابتهای روز سوم از بیستمین دوره بازی‎های جهانی پیوند اعضا در آرژانتین، ۶ مدال دیگر به جمع مدال‎های کاروان ایران اضافه شد. در شنا و در ۵۰ متر کرال پشت مهدی سلیمی قهرمان شد و نهمین مدال طلای ایران را بر گردن آویخت. در همین ماده حسین سهرابی نقره گرفت.

در ۱۰۰ متر آزاد مهدی سلیمی باز هم مدال گرفت و نشان نقره را تصاحب کرد.

در ۵۰ متر کرال سینه و در رده های سنی مختلف حسین سهرابی، صفدر ناصرزاده و محسن محمدخانی هر سه نقره گرفتند.

اما در مسابقات صبح تا عصر روز سوم نیز قهرمانان پیوند اعضای ایران مداله‌ای دیگری هم بر گردن انداختند.

تیم تنیس روی میز دوبل مردان ایران متشکل از کیوان تیشه گران و بابک فتاحی موفق شد با گذر از سد تمامی رقبا، صاحب مدال طلا شود. همچنین محمد جواد حفظی در دوچرخه سواری ۲۰ کیلومتر موفق شد مدال طلا را بر گردن بیاندازد. این دومین طلای حفظی در بازی‌های جهانی آرژانتین بود.

همچنین کلثوم ابراهیمی در رشته بولینگ موفق شد مدال نقره را بر گردن بیاندازد. تیم تنیس روی میز بهاره بیگی و الهام محمدی هم در مسابقات دوبل با قبول شکست مقابل آلمان به مدال نقره رسیدند. در همین رشته تیم دو نفره صدیقه صفری و معصومه برجی نیز برنز گرفتند. تیم دوبل نادر محمودزاده و مجتبی احمدی هم یک برنز دیگر به مدالهای پینگ پنگ بازان اضافه کردند.

در مسابقات صبح تا عصر رشته شنا ایران ۸ مدال نقره و برنز تصاحب کرد. مهدی سلیمی به مدال نقره ۲۰۰ متر آزاد دست یافت و در همین ماده و در رده های سنی مختلف صفدر ناصرزاده، سپهر سپاسی و حسین سهرابی به مدال برنز رسیدند.

در ۵۰ متر پروانه مهدی سلیمی یک مدال دیگر به دست آورد و صاحب گردن آویز نقره شد.

در ۱۰۰ متر قورباغه طیب طاهرپور صاحب مدال نقره شد و محسن محمدخانی یک مدال برنز دیگر به مدال‌های ایران اضافه کرد.

در ۲۰۰ متر آزاد هم محسن محمدخانی نشان برنز به ارمغان آورد.

ایران تابحال صاحب ۹ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۰ برنز در بازیهای جهانی پیوند اعضا شده است.



در دو روز گذشته نیز ورزشکاران ایران مدالهای زیر را به دست آورده اند:

کیوان تیشه گران در تنیس روی میز رده سنی ۳۰ تا ۳۰ سال، صدیقه صفری در تنیس روی میز رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال، محمدرضا شاهمرادی در تنیس روی میز رده سنی زیر ۱۸ سال، بهاره بیگی در تنیس روی میز ۱۸ تا ۲۹ سال و محمد جواد حفظی در دوچرخه سواری ۵ کیلومتر تایم تریل ایران را صاحب مدال طلا کردند.

همچنین معصومه برجی در تنیس روی میز و معصومه رضایی در پتانک مدال نقره را از آن خود کردند و محمد هادی خشنودی در رشته بولینگ، الهام محمدی در تنیس روی میز و الهام روشن چراغ در دو و میدانی ماده ۵ کیلومتر سه مدال برنز برای ایران به ارمغان آوردند.

شاهمرادی پینگ پنگ بازی بود که تنها با ۱۳ سال سن موفق شد در رده سنی زیر ۱۸ سال قهرمان جهان شود. او جوان‌ترین ورزشکار کاروان ایران نیز به شمار می رود.

این اولین حضور ایران در رشته ی دوچرخه سواری و پتانک بود.

ورزشکاران پیوند اعضای ایران در رشته های تنیس روی میز، بدمینتون، دو و میدانی، بولینگ، پتانک و دوچرخه سواری راهی بیستمین دوره بازیهای جهانی ۲۰۱۵ پیوند اعضا در مار دل پلاتای آرژانتین شده اند.

۱۳۹۴/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...