نسخه چاپی

هوای مازندران خنك و بارانی شد

بارندگی ها پراكنده در مازندران كه با كاهش محسوس دمای هوا همراه بوده از جمعه هفته پیش آغاز شد و با نوساتی همچنان ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، رییس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران صبح پنجشنبه وضعیت هوای بیشتر مناطق این استان را بارانی اعلام کرد.

احمد اسدی گفت: به علت تداوم و استقرار جریانات خنک و مرطوب دریا به خشکی بر روی سواحل جنوبی دریای خزر که با عبور امواج تراز میانی جو همراهی دارد ، ارتفاعات و مناطق کوهستانی مازندران نیز اکنون مه آلود است.

وی پیش بینی کرد که از اواخر امشب از شدت ناپایداری های جوی در استان کاسته شود ولی ابرناکی آسمان و بارش های پراکنده بویژه در مناطق غربی استان طی روز جمعه و شنبه ادامه خواهد یافت.
احمدی بیشترین میزان بارندگی 24 ساعت گذشته در مازندران را مربوط به بابلسر با 15 میلی متر، پل سفید 13 و رامسر هشت میلی متر اعلام کرد.

همچنین در این مدت در ساری مرکز استان مازندران یک و نیم میلی متر بارندگی ثبت شده است.
رییس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران دمای هوای ساری را اکنون 21 درجه سانتی گراد اعلام کرد که نسبت به روز گذشته در همین ساعت دستکم پنج درجه کاهش نشان می دهد.

وی گفت: دیروز هم بیشترین دمای هوا با 30 درجه در بندر امیرآباد و دشت ناز ساری و کم ترین در سیاه بیشه با 12 درجه سانتی گراد ثبت شد.

هوای ساری هم دیروز بین 22 درجه در خنک ترین ساعات و 28 درجه سانتی گراد بالای صفر در گرم ترین زمان در نوسان بود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران در پاسخ به این پرسش که ناپایداری های جوی استان که از یک هفته پیش آغاز شده تا چه زمانی ادامه خواهد داشت ، گفت: با توجه به این که وارد ماه شهریور شده و به فصل پاییز نزدیک می شویم از این پس شاهد ورود و خروج بیشتر سامانه های بارش زا خواهیم بود.

احمدی در عین حال پیش بینی کرد که دوره گرمای طاقت فرسایی که شهروندان مازندران و گردشگران طی سه ماه گذشته بویژه مرداد تحمل کردند ، پایان یافته و خنکی هوا کم و بیش ادامه خواهد یافت.
استان مازندران که دارای شرایط آب و هوایی معتدل در مناطق جلگه ای و سرد و خشک در مناطق کوهستانی است بیشترین میزان بارندگی سالانه را در فصل پاییز تجربه می کند.

بارندگی ها پراکنده در مازندران که با کاهش محسوس دمای هوا همراه بوده از جمعه هفته پیش آغاز شد و با نوساتی همچنان ادامه دارد.

هواشناسی مازندران در این مدت دستکم چهار اطلاعیه درمورد احتمال وقوع بارش های رگباری نقطه ای، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی از مناطق استان صادر کرد که تازه ترین آن مربوط به شب گذشته است.

در این اطلاعیه با توجه به مواج بودن دریای خزر از شهروندان و گردشگران خواسته شده بود از شنا کردن در دریا خودداری کنند.

۱۳۹۴/۶/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...