نسخه چاپی

امام موسی صدر تا سال 1997 زنده بود

عکس خبري -امام موسي صدر تا سال 1997 زنده بود

وزیر دادگستری لیبی طی سخنانی تاكید كرد، امام موسی صدر سال‌ها در زندان ابوسلیم زندانی بوده و به محض ربوده شدن در لیبی كشته نشده است.


به گزارش نما به نقل از ايسنا، علي عاشور، وزير دادگستري ليبي در اظهاراتي درخصوص امام موسي صدر عنوان داشت: امام موسي صدر براي سال‌ها در زندان ابوسليم زنداني بوده است.

وي تاكيد كرد: مطمئنا صدر به محض ربوده شدن در ليبي كشته نشده است اما تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

عاشور در ادامه اعلام كرد: به عقيده من عبدالله السنوسي، رئيس سازمان اطلاعات نظام سابق ليبي نقش پررنگي در اين مساله داشته است.

وزير دادگستري ليبي همچنين تاكيد كرد: براساس اطلاعات به دست آمده امام موسي صدر تا سال 1997 زنده بوده است و از اين سال به بعد ديگر هيچ اطلاعي درباره صدر وجود نداشته است.

دادستان لبنان نيز لباس‌هايي را كه از زندان ابوسليم كشف شده‌اند به مسئولان ويژه سپرده است تا با نمونه برداري از آن مشخص شود كه آيا اين لباس‌ها، لباس‌هاي امام موسي صدر بوده است يا خير.

امام موسي صدر در 25 اوت 1978 همراه با محمد يعقوب يكي از همراهانش و نيز عباس بدرالدين يك روزنامه نگار لبناني در سفري رسمي كه به دعوت مقامات ليبيايي صورت گرفته بود، وارد ليبي شد.

اين در حاليست كه صدر پيش از ترك لبنان اعلام كرده بود كه براي برگزاري نشستي با معمر قذافي، رهبر سابق ليبي به اين كشور سفر مي‌كند.

۱۳۹۱/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...