نسخه چاپی

موافقت وزرای كشور و راه و شهرسازی با جابجایی اردوگاه افغانه

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: پیگیری های زیادی در زمینه اخذ مصوبه انتقال اردوگاه افاغنه به محلی در نزدیك كبوترخان انجام شده كه با موافقت وزرای كشور و راه و شهرسازی همراه بوده است.

به گزارش نما، حسین آذین در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار داشت: برای تسهیل کار سرمایه گذاری، این منطقه که قبلا به صورت خاص کشاورزی بود تبدیل به یک منطقه عام شده و در حال حاضر ۱۶ پروژه در آن انجام شده که برخی از آنها در حال بهره برداری بوده و تعدادی نیز ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسند.

آذین یادآور شد: در مجموع ۵۴۲ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در این زمینه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه فروکروم توسط یک شرکت چینی با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در فاز اول و ۱۰۰ نفر در فاز دوم در منطقه ویژه اقتصادی در حال انجام است.

نماینده مردم رفسنجان و انار بیان داشت: پروژه نیروگاه ۵۰ مگاواتی با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پالایشگاه با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر، پروژه تولید موتورسیکلت برقی، پروژه تولید شیشه فوق شفاف که طی چند سال گذشته به دلیل برخی مشکلات، ساخت آن به تاخیر افتاده بود و طی چند ماه آینده کلنگ زنی می شود، پروژه پتروشیمی فجر که سهم رفسنجان و انار ۲۵ درصد است با اشتغالزایی حدود چهار هزار نفر و پروژه LAB پتروشیمی از نفت که ماده اولیه برای شوینده هاست در شهرک کشکوییه که خوراک آن مجوز گرفته شده و برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می کند از جمله دیگر پروژه ها است.

وی تصریح کرد: در مجموع حدود هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان پروژه در حال انجام است و این در حالی است که چند پروژه دیگر نیز در حال پیگیری بوده که این حجم سرمایه گذاری ها را به بیش از دو هزار میلیارد تومان می رساند.

آذین اضافه کرد: این در حالی است که طی ۱۰ سال گذشته در این خصوص کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

احداث کارخانه سموم دفع آفات نباتی با تولید ۶ سم آزمایشگاهی

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در خصوص یکی از دغدغه های کشاورزان در خصوص سموم کشاورزی گفت: احداث کارخانه سم سازی سموم دفع آفات کشاورزی به صورت تکنیکال توسط گروه شیمی دانشگاه ولی عصر(عج) با تولید شش سم به صورت آزمایشگاهی اولین گام در این زمینه بوده است.

آذین افزود: یک شرکت دانش بنیان نیز به ثبت رسیده و مجوز آن اخذ شده تا این سموم به صورت نیمه صنعتی و صنعتی تولید شود و در راستای خودکفایی از واردات سم به ما کمک کند.

وی تصریح کرد: پیگیری راه اندازی کلینیک کنترل کیفی سموم دفع آفات به عنوان آزمایشگاه همکار با استاندارد مرکزی برای تست کیفی سموم موجود نیز در حال انجام است.

احداث ۳ سالن ورزشی در شهر

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس در خصوص پروژه های ورزشی احداث شده و در دست مطالعه در شهرستان رفسنجان گفت: پیگیری احداث سه سالن ورزشی در سه نقطه از شهر رفسنجان شامل سالن رحمت آباد رستم آباد که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، سالن ورزشی فرهنگیان و سالن ورزشی شهرک یادگار امام که پیش بینی می شود سال آینده به بهره برداری برسند در این خصوص قابل ذکر می باشد.

آذین عنوان کرد: تکمیل سالن ورزشی شهید ابراهیمی کشکوییه و سالن ورزشی از محل دو درصد نفت نیز در حال پیگیری است.

پیگیری و افزایش اعتبار برای طرح های هادی روستایی، ساماندهی و احداث ساختمان جدید چندین اداره از جمله برق، ثبت اسناد، بیمه خدمات درمانی، اداره امور مالیاتی، پیگیری تجهیز و نوسازی کلینیک تأمین اجتماعی، پیگیری اخذ بودجه و تجهیزات برای دانشگاه علوم پزشکی، اخذ کمک به حوزه های علمیه، کمک به ساخت مصلی و مساجد و ساماندهی کمک های اجتماعی فرهنگی مس از دیگر مواردی بود که آذین در بیان اقدامات انجام شده به آنها اشاره کرد.

وی بیان داشت: طرح گاز رسانی به تمامی مناطق رفسنجان از جمله فردوسیه آزادگان، اکبر آباد، کشکوییه، شریف آباد و خنامان تعیین تکلیف شده و در مراحل پایانی قرار دارد اما گاز رسانی به روستاهای داوران و دره در نیز از نیمه دوم سالجاری آغاز خواهد شد.

آخرین پیگیری ها برای جابجایی اردوگاه افاغنه

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در خصوص اردوگاه و جابجایی آن نیز گفت: در این خصوص پیگیری های زیادی در زمینه اخذ مصوبه انتقال اردوگاه به محلی در نزدیک کبوترخان انجام شده که با موافقت وزرای کشور و راه و شهرسازی همراه بوده است و در حال حاضر این کار از سوی وزیر کشور به استاندار کرمان واگذار و طی یک کار گروهی در حال پیگیری است.

۱۳۹۴/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...