نسخه چاپی

ساخت بركه های مصنوعی برای نجات حیات وحش

عکس خبري -ساخت برکه هاي مصنوعي براي نجات حيات وحش

مسئولان یك پارك حیات وحش در منطقه كالیفرنیا، در پی چهارمین سال خشكسالی شدید در این ایالت كه منجر به از بین رفتن منابع آبی جنگل شده است، اقدام به ساخت بركه هایی مصنوعی جهت سیراب كردن حیوانات نموده اند.

به گزارش نما به نقل از مهر، در پی وقوع خشکسالی شدید در منطقه بوستلینگ اوکلند کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا، یکی از پارک های حیات وحش و پناهگاه های حیوانات در این منطقه با مشکل کم آبی رو به رو شده و در پی ادامه این روند خشکسالی که چهارمین سال خود را سپری می کند، چشمه ها و برکه های طبیعی این منطقه خشک شده اند. این موضوع تاثیرات نامطلوبی بر اکوسیستم منطقه و زندگی حیوانات ساکن در این جنگل داشته و به همین دلیل مسئولان پارک حیات وحش فوق، اقدام به ساخت برکه های مصنوعی آب کردند. عملیات فوق سبب شده تا حیوانات ساکن در این منطقه حفاظت شده از آسیب های ناشی از بی آبی در امان مانده و به زندگی خود ادامه دهند .

جانورشناسان پس از طراحی و ساخت این برکه مصنوعی، اقدام به نصب دوربین هایی مخفی کردند که به این ترتیب رفت و آمد و حضور حیوانات در این منطقه ثبت شده و به صورت آمار بررسی خواهد شد. پژوهشگران در کمال شگفتی با حضور جانورانی مانند کایوت ها coyote (گرگ صحرائی آمریکای شمالی) در کنار این برکه رو به رو شدند که پیش از آن کسی از حضور این گونه ها در داخل منطقه حفاظت شده خبر نداشت.

در تصاویری که به این ترتیب به دست آمده و در این گزارش تصویری ارائه می شود انواع مختلف پرندگان، پستانداران گوشتخوار و علفخوار و جانوران ساکن این پارک حیات وحش مشاهده می شوند.

۱۳۹۴/۶/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...