نسخه چاپی

ابراز رضایت كاخ سفید از آرای برجام در كنگره

سخنگوی كاخ سفید در اظهاراتی از میزان آرای مثبتی كه توافق هسته ای ایران و كشورهای ۱+۵ توانسته در كنگره آمریكا كسب كند ابراز رضایت كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر: «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد که دولت آمریکا برای جلوگیری از رد توافق هسته ای در کنگره آمریکا از حمایت کافی سناتورها در این نهاد قانونگذاری برخوردار است.

ارنست در جلسه ای با اشاره به ۳۰ سناتور حامی این توافق،‌ از جلب حمایت لازم در این زمینه ابراز رضایت کرد.

باراک اوباما،‌رئیس جمهوری آمریکا، به منظور برخورداری از حق وتو و رد مخالفت احتمالی کنگره با توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 نیازمند حمایت ۳۴ سناتور از مجموع ۱۰۰ عضو سنای آمریکاست که تا کنون ۳۰ سناتور دموکرات از آن حمایت کرده اند.

کنگره آمریکا قرار است ماه آینده میلادی درباره تائید یا رد توافق هسته ای با ایران رای گیری کند.

یادآور می شود هر چند حمایت ۳۴ سناتور از برجام کار کاخ سفید را برای تصویب آن راحت تر می کند اما دموکرات‌ها در سنای آمریکا نیازمند ۴۱ رای هستند تا مانع رد این توافق در سنا شوند. به عبارت دیگر در صورت رسیدن آرای موافق به ۴۱ رای، دیگر باراک اوباما نیازی به استفاده از حق وتوی خود برای تصویب این توافق ندارد.

در صورت رد توافق هسته‌ای در سنا و مجلس نمایندگان و وتوی این اقدام کنگره توسط باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نیازمند حمایت ۳۴ سناتور است تا وتوی وی پابرجا بماند.

۱۳۹۴/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...