نسخه چاپی

دلایل تمدید سهمیه۷۰۰تومانی‌بنزین

افزایش مصرف بنزین در شهریور ماه و كاهش ذخایر بنزین كشور موجب شد تا دولت تصمیم به تمدید مهلت استفاده از بنزین 700 تومانی تا پایان آبان ماه بگیرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، براساس آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی مسئولان شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، موجودی بنزین ٧٠٠ تومانی باقی‌مانده در کارت‌های سوخت تا پایان مردادماه سال جاری به ٨٦٠ میلیون لیتر رسیده است.

با توجه به تمدید زمان استفاده بنزین ٧٠٠ تومانی تا پایان آبانماه امسال، انتظار می رود شیب استفاده از بنزین نیز تا زمان اعلام شده ملایمتر شود به طوری که تا اتمام مدت زمان اعلام شده، به طور میانگین روزانه 10 میلیون لیتر از این بنزین استفاده کنند.

کمبود بنزین در کشور

همانطور که بارها اعلام شده است، به دلیل روزهای پایانی تابستان و آخرین موج سفرهای تابستانی،در حال حاضر مصرف بنزین روند فزاینده‌ای را در پیش گرفته است و از طرفی شرایط تولید بنزین نیز نسبت به گذشته مناسب نیست و حتی ذخایر بنزین مخازن پالایشگاه ها نیز کاهش پیدا کرده است.

این شرایط حاد موجب شده است تا واردات بنزین با هر کیفیتی به کشور افزایش پیدا کند تا بتوان جوابگوی مصرف بود.

از همین رو دولت تصمیم گرفت به دلیل آنکه بار مصرف بنزین کاهش پیدا کند، مهلت زمان استفاده از بنزین 700 تومانی ذخیره شده در کارت های سوخت را تمدید کند.

احتمال ادامه دار بودن کاهش قیمت سی ان جی

اوایل امسال بود که دولت به دلیل جذاب شدن مصرف سی ان جی قیمت هر کیلو سی ان جی را از 600 تومان به 500 تومان کاهش داد و اعلام کرد این کاهش قیمت تا پایان شهریورماه ادامه دار است.

با کاهش قیمت سی ان جی مصرف این حامل انرژی نسبت به بنزین افزایش پیدا کرد و موجب شد تا شیب فزاینده مصرف بنزین کاهش یابد.

این گزارش حاکی است با چنین شرایطی که هم اکنون دولت در پیش رو دارد به نظر می رسد زمان کاهش قیمت سی ان جی از پایان شهریور ماه تا پایان سال جاری تمدید شود، البته این تصمیم باید در هیئت دولت مطرح و به رای گذاشته شود که تا کنون خبری نسبت به تمدید این شرایط نیست و باید منتظر روزهای آتی بود.

۱۳۹۴/۶/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...