نسخه چاپی

رزمایش پدافندی آذرماه برگزار می شود

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: رزمایش پدافند هوایی در اواخر پاییز در آذر ماه برگزار می شود و از همه محصولاتی كه رونمایی شدند در رزمایش آینده استفاده خواهیم كرد. رزمایش پدافندی آذرماه برگزار می شود

به گزارش نما به نقل از میزان، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء صبح امروز در حاشیه مراسم تجدید میثاق با آرمانهای حضرت امام راحل همراه با جمعی از فرماندهان پدافند هوایی صورت گرفت در جمع خبرنگاران در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه مهمترین موشک زمین به هوایی که قرار است قرارگاه پدافند هوایی از آن رونمایی کند چیست و برای این موضوع چه برنامه هایی دارید گفت: دیروز 7 محصول را رونمایی کردیم که در حوزه های موشکی راداری شنود اکترونیکی قرار می گرفتند.

وی ادامه داد: امروز نیز قصد داریم 3 محصول که دو محصول آن آموزشی و یکی از آنها عملیاتی است را رونمایی کنیم.

اسماعیلی اضافه کرد: محصول آموزشی اول نرم افزار شبیه ساز راداری است که در بستر جی آی اس که موارد جنگ الکترونیک نیز در آن لحاظ شده است و از تجربیات 8 سال دفاع مقدس نیز استفاده شده است امیدواریم که بتواند این نرم افزارهای آموزشی در ارتقا آموزش افسران پدافند هوایی موثر واقع شود.

فرمانده پدافند هوایی تصریح کرد: نرم افزار آموزشی دیگر نرم افزار آموزشی فرماندهی و کنترل است که صحنه نبرد را در عملیات دفاع هوایی مشخص می کند که می تواند از لحظه اول ماموریت اول کشف تا لحظه آخر که انهدام است بدون آنکه یک تیر شلیک شود می تواند صحنه نبرد را مشخص کند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع سوم نیز رزمایش پدافند هوایی است که امید داریم در اواخر پاییز در آذر ماه که نیمی از کشور را به صورت مستقیم و کل کشور به صورت غیر مستقیم اداره می کند انجام شود.

اسماعیلی تصریح کرد: از خاصیت این رزمایش این موضوع که هم به صورت مستقل قرار است انجام شود و هم به صورت مشترک با نیروهای ارتش و سپاه برگزار می شود.

فرمانده پدافند هوایی خاتم الانبیاء اضافه کرد: از همه محصولاتی که دیروز و امروز رونمایی شدند حتما در رزمایش آینده استفاده خواهیم کرد.

اسماعیلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه پدافند هوایی چه میزان بودجه برای بهبود عملکرد نیاز دارد گفت: پدافند هوایی به فرمان فرمانده معظم کل قوا همیشه به مصرف بهینه هم در تولیدات که کیفی باشد و نقاط ضعف را پوشش دهد فکر می کند و تلاش دارند هزینه هایی را که بار مالی را تحمیل می کنند از آنها دوری کنند و شکر خدا نیز تا به امروز در این مسیر با برکت مراکز دانش بنیان وزارت دفاع موفق بوده ایم.

وی در پایان گفت: ما تا به امروز محصولات خوبی را در حوزه راداری وموشکی داشته ایم و محصولات نسبت به 7 سال گذشته سه برابر شدند و ما امروز گسترش 3600 نقطه ای را در کل کشور داریم که این مسئله این موضوع را می رساند که ما از حداقل اعتباری به حداکثر پوشش هوایی رسیده ایم.

۱۳۹۴/۶/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...