نسخه چاپی

كشاورزان از مزایای آبیاری نوین استفاده كنند

استاندار البرز از كشاورزان و بهره برداران این استان خواست از تسهیلاتی ارزشمندی كه دولت برای توسعه سیستم آبیاری نوین اختصاص داده، استفاده بهینه كنند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، سیدحمید طهایی شامگاه یکشنبه درجمع فعالان اقتصادی در بخش های کشاورزی و صنعتی در استانداری البرز افزود: یکی ازمعضلات ، مشکلات و بحران های جدی کشور خشکسالی و کم آبی است .
وی ادامه داد: برهمین اساس دولت برای مصرف بهینه آب ، طرح توسعه آبیاری نوین را با پرداخت 85 درصد هزینه های آن در اراضی باغی و کشاورزی برعهده گرفته است.
طهایی گفت: آثار و تبعات خسکشالی در پنج سال اخیر در کشور به ویژه استان البرز بیشتر شده و بخش های کشاورزی و تامین آب شرب را تحت تاثیر قرار داده است.
استاندار البرز با تاکید براین نکته که باید با اجرای طرح های آبیاری نوین، میزان مصرف آب را به حداقل برسانیم ، افزود: در کنار اجرای طرح های مناسب ، باید از فرهنگ سازی درز مینه مصرف بهینه آب غفلت نکنیم.
وی اظهار داشت: تلاش دستگاه های اجرایی استان البرز براین است تا طرح تصفیه پساب ها و استفاده بهینه از آن ها برای مزارع کشاورزی و بخش صنعت به سرانجام برسد.
طهایی گفت: انتظار می رود با اجرای طرح های بازیافتی ، 60 الی70درصد پساب های شهری استان البرز پس از نصفیه به بخش های کشاورزی و صنعت هدایت شود.
استاندار البرز افزود: قرار است امسال 30 میلیون متر مکعب از پساب غرب تهران برای آبیاری باغات و اراضی کشاورزی استان البرز اختصاص یابد.
*** حمایت از سرمایه گذاران در البرز
طهایی با بیان اینکه البرز برای ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی آماده است، گفت: بسته های حمایتی در این بخش پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: یکی از برنامه های حائز اهمیت در بخش سرمایه گذاری ، کارمشترک در زمینه علمی و فناوری با سرمایه گذاران خارجی است.
استاندار البرز با اشاره به مشکلات بخش صنعت در استان گفت: براین اساس بانکهای عامل هم نیازها مورد بررسی قرار گرفته که البته بانکها نیز در این بخش با مشکلاتی مانند داشتن مطالبات زیاد از بخش صنعت مواجه هستند.
وی ادامه داد: البته رفع مشکلات بخش تولید و صنعت استان البرز فراتر از استان است و باید با حمایت مسوولان کشوری به رفع کاستی ها پرداخت.
طهایی گفت : بانک اطلاعاتی برای ساماندهی صنایع استان راه اندازی شده و تاکنون مشخصات دوهزار واحد تولیدی در این بانک به ثبت رسیده است.
در حاشیه این نشست تابلو برنزی صلوات خاصه امام رضا (ع ) که توسط دو هنرمند ساخته شده است با حضور استاندار البرز رونمایی شد

۱۳۹۴/۶/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...