نسخه چاپی

قلعه‌نویی: نكونام بیاید، كاپیتان می‌شود

عکس خبري -قلعه‌نويي: نکونام بيايد، کاپيتان مي‌شود

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: در صورت حضور نكونام در استقلال او كاپیتان می‌شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، امیر قلعه‌نویی پیش از آغاز تمرین امروز استقلال در جمع خبرنگاران در مورد اینکه استقلال یک تیم کهکشانی است، گفت: استقلال همیشه تیم بزرگی بوده است. برای نمونه می‌گویم در سال 69 استقلال یک تیم رویایی داشت که هر چه جام قهرمانی بود،‌ گرفت. استقلال از سال 69 تا 74 سال‌های طلایی داشت. قهرمان و نائب قهرمان آسیا شد و در مسابقات مختلف داخلی هم به قهرمانی رسید.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند استقلال کهکشانی است، به بازیکنان فشار و استرس وارد می‌کند. استقلال همیشه بزرگ بوده و در داخل زمین با بازی‌های خوب خود این مسئله را ثابت می‌کند. بازیکنان باید تاکتیک پذیر باشند زیرا کهکشانی به اسم نیست و نام‌ها بزرگی نمی‌آورد. مثلا مسی در هر مسابقه بیش از 10 کیلومتر می‌دود اگر او این همه دوندگی نداشته باشد، مسی نمی‌شود. بازیکنان باید یاد بگیرند نظم و انضباط داشته و تاکتیک پذیر باشند.

سرمربی استقلال در مورد اینکه بازیکنان پرسپولیس بهترند یا استقلال گفت: من مقایسه نمی‌کنم اما تیم ما همیشه خوب بوده و بازیکنانی که مانده‌اند و آنهایی که آمده‌اند بازیکنان خوبی هستند.

قلعه‌نویی در مورد وضعیت جواد نکونام برای حضور در استقلال گفت: تکلیف نکونام امروز یا فردا مشخص می‌شود.

وی در مورد حضور فرهاد مجیدی و اینکه صراحتا گفته این بازیکن را نمی‌خواهد، ‌تصریح کرد‌ در این مورد از فتح‌الله‌زاده سؤال کنید. (قلعه‌نویی خطاب به خبرنگاری که این سؤال را پرسید، گفت: شما از الان می‌خواهید برای تیم ما حاشیه درست کنید).

قلعه‌نویی در مورد اینکه فرهاد مجیدی به او تحمیل شده یا نه،‌ اظهار داشت:‌ من هیچ چیز تحمیل شده‌ای را نمی‌پذیرم. اگر قرار است مجیدی به استقلال بیاید، قطعا با نظر کادر فنی می‌آید. جایی که قلعه نویی باشد تحمیلی در کار نیست. بین من و فتح‌الله‌زاده صحبت‌هایی انجام شد و من نظرات ایشان را شنیدم و در برخی مسائل تجدید نظر کردم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه گفته می‌شود فتح‌الله‌زاده گفته جباری را تو خواستی و حالا من مجیدی را می‌خواهم، گفت: فتح‌الله‌زاده مدیر عامل و مسئول همه کارهای اجرایی است و کادر فنی نیز زیر نظر ایشان است و با هماهنگی او کارها را انجام می‌دهد اما برخی شیطنت می‌کنند همانگونه که در مورد بحث کاپیتانی این کار را کردند. در حالی که هیچ مشکل خاصی وجود نداشت و کاپیتانی با نظر فتح‌الله‌زاده انتخاب شد و مسئله خاصی هم نبود. (در این لحظه قلعه‌نویی باز هم با خبرنگار صدا و سیما جر و بحث مختصری داشت و معتقد بود او نمی‌گذارد صحبت‌هایش تمام شود و به او گفت اجازه بده من حرف‌هایم را بزنم و بعد سؤالت را بپرس زیرا حافظه‌ام ضعیف است).

قلعه‌نویی در پاسخ به سؤال همان خبرنگار که در صورت حضور جباری و نکونام کدام بازیکن کاپیتان استقلال می‌شود، گفت: ما یک کاپیتان بیشتر نداریم. این تیم استقلال متعلق به مردم است و هر کسی هم بخواهد در مورد مسئله کاپیتانی ورود کند، کنار گذاشته می‌شود. کاپیتان اول ما مهدی رحمتی است و اگر جواد نکونام بیاید او کاپیتان خواهد بود. نیازی نیست که من بگویم. بازیکنان خودشان بازوبند را به نکونام می‌دهند. شما به دنبال آن هستید که تیم ما را به هم بریزید.

آن خبرنگار صدا و سیما هم به قلعه نویی گفت ما دیگر سؤال نمی‌پرسیم تا شما آرامش‌تان به هم نریزد و مردم هم ندانند. قلعه نویی در جواب گفت: مگر هر سؤالی که پرسیدی جواب ندادم. مثل اینکه حواست نیست. در مورد کاپیتانی هم صحبت کردم.

قلعه‌نویی در مورد ناراحتی بازیکنان از مشکلات مالی باشگاه گفت: طبیعی است وقتی مشکلی به وجود می‌آید باید ریشه یابی و درمان اصولی انجام شود. اگر دندان شما درد بگیرد شاید با دو سه مسکن بتوانید آن را آرام کنید اما بعد از آن باید درمان اساسی رویش صورت گیرد. فتح‌الله‌زاده و هیئت مدیره نیز به دنبال راهکار اساسی هستند تا پول به بازیکنان داده شود. بازیکنان 5 هفته است که تمرین را شروع کرده‌اند بدون آنکه پولی بگیرند. با توجه به اخباری که از دیگر تیم‌ها می‌رسد که فلان بازیکن فلان قدر گرفته، بازیکنان استقلال فداکاری و ایثار می‌کنند.

وی با اشاره به همان خبرنگاری که با او جر و بحث می‌کرد، گفت: این دوست عزیز ما 6 سؤال کرد که به درد فوتبال هم نمی‌خورد اما هیچ چیز از حرکت منتظری نپرسید. اینکه این بازیکن از یک قرارداد خوب گذشت و در استقلال ماند. ضمن اینکه منتظری خودش بازوبند کاپیتانی را به مهدی رحمتی داد. نه این دوست ما و نه مطبوعات ما زیاد به این مسئله نمی‌پردازند اما اگر کوچکترین مشکلی پیش بیاید، همه رسانه‌ها و رسانه ملی آن را در بوق و کرنا می‌کنند. در حالی که منتظری یک جمله گفت" اینکه نیاز داریم تیم ملی به جام جهانی برود و مهدی رحمتی می‌تواند به تیم ملی کمک کند". این کار منتظری پهلوانی است اما چرا هیچ کس از آن نمی‌گوید و صد سؤال پرسیده می‌شود که هیچ کدامش به درد جامعه ورزش نمی‌خورد. رسانه ملی ما به کجا می‌رود؟

سرمربی استقلال در مورد کارهای فرهنگی این باشگاه و عیادت از جانبازان گفت: باید به سمتی برویم که بتوانیم به جامعه سرویس بدهیم. من در شهرداری کار کرده‌ام. امروز هزار نفر در تمرین استقلال حاضرند. هزار را در 6 ضرب کنیم 6 هزار می‌شود. یعنی 6 هزار نفر ساعت وقت این جوانان به خوبی پر شده است. آنها به دنبال الگوهای خود به اینجا آمده‌اند. رسانه ملی چقدر باید هزینه کند تا چنین کاری انجام دهد. در حالی که استقلال با یک تمرین ساده چنین کاری می‌کند و به جوانانی که به دنبال الگوهای خود آمده‌اند سرویس می‌دهد. با این حال از کاپیتانی سؤال می‌شود که هیچ دردی از فوتبال درمان نمی‌کند. در حالی که کار پهلوانی منتظری نادیده گرفته می‌شود.

وی افزود: انجام کار فرهنگی وظیفه ماست. ما کاری نکرده‌ایم. ایرانی‌ها از قدیم به معرفت و نوع دوستی و انسان دوستی معروف بودند. در روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) ما به دیدار جانبازان رفتیم. این وظیفه ماست که این کار را انجام دهیم. از شما هم ممنونم که چنین سؤالی پرسیدید.

قلعه‌نویی در مورد اینکه میشائیل هنکه برای بازگشت به استقلال ابراز تمایل کرده، گفت: هنکه از مربیان بزرگ دنیاست که در تیم‌های دورتموند، بایرن مونیخ و حتی تیم ملی آلمان کار کرده است. مربی برای آنکه بتواند در بوندس لیگا کار کند باید دوره‌هایی را بگذراند که حتما هنکه این دوره‌ها را گذرانده است. من روزی که به استقلال آمدم سراغش را از فتح‌الله‌زاده گرفتم که گفت مراجعه نکرده و چون سال قبل هم با او کار نکرده بودم دیگر پی آن را نگرفتم اما فتح‌الله‌زاده گفت هنکه خودش نیامده است.

۱۳۹۱/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...