نسخه چاپی

آغاز تحویل اتان تولیدی فازهای ١٥ و ١٦ به پتروشیمی

تحویل اتان تولیدی فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی به میزان ١٠ تا ١٥ تن به مجتمع های پتروشیمی كاویان، مروارید و جم از هفته گذشته آغاز شده است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، علی‌محمد بساق زاده، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این که از هفته گذشته اتان تولید شده در پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ میدان مشترک پارس جنوبی به مجتمع های پتروشیمی کشور تحویل داده می شود، گفت: پالایشگاه این فازها هم اکنون با حدود ١٠ درصد از ظرفیت خود در حال تولید اتان است.

وی با اشاره به این که پالایشگاه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی توان تولید ١٢٥ تن اتان را در هر ساعت دارد، افزود: پیش بینی می شود با تولید حداکثری تولید اتان در فازهای ١٥ تا ١٨ این میدان، تحویل اتان امسال نسبت به پارسال بیش از ١,٤ میلیون تن افزایش یابد.

بساق زاده گفت: پارسال در مجموع بیش از ٢,٨ میلیون تن اتان از محل پالایشگاه های پارس جنوبی به مجتمع های پتروشیمی تحویل شده است.

قرار است تولید روزانه گاز ایران از محل فازهای اولویت اول و دوم (١٢، ١٥ و ١٦، ١٧ و ١٨، ١٩ و ٢٠ و ٢١) امسال حدود ١٠٠ میلیون متر مکعب دیگر در روز افزایش یابد؛ بسیاری از کارشناسان صنعت نفت ایران معتقد اند تحقق این امر می تواند تحولی بزرگ در همه بخش ها به ویژه تامین خوراک مجتمع های پتروشیمی کشور ایجاد کند، مجتمع هایی که هم اکنون به دلیل کمبود خوراک با حداکثر ظرفیت کار نمی کنند.

۱۳۹۴/۶/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...