نسخه چاپی

ترانزیت ۵ میلیون تن كالا از مرزهای كشور

مدیركل دفتر ترانزیت سازمان راهداری گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه ۵ میلیون و ۲۵۴ هزار تن كالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی كشور ترانزیت شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، محمدجواد عطرچیان با اعلام این خبر، افزود: در پنج ماه ابتدایی امسال از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 2 میلیون و 613 هزار تن را مواد نفتی و 2 میلیون و 641 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، انواع پنبه، لوازم خانگی و کالاهای ساختمانی بوده است.
وی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور پرویز خان در استان کرمانشاه با یک میلیون و 386 هزار تن معادل 4 / 26 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای بندر عباس با 1 / 23 درصد، باشماق با 8 / 14 درصد و بازرگان با 5 / 10 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی یادآور شد:در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با یک میلیون و 941 هزار تن معادل 37 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس با 8 / 9 درصد،بازرگان با 5 / 6 درصد، لطف‌آباد با 7 درصد و سرخس با 6 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.
وی بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از 238 هزار دستگاه تعداد سفر کامیون‌های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، 151 هزار دستگاه معادل 64 درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت‌ها از کشور حمل شده است.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل موقعیت استراتژیک و ژئوپلتیک خود به عنوان چهار راه ترانزیتی آسیا و اروپا دارای پتانسیل‌های کافی برای افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق شیوه‌های گوناگون حمل و نقل است.

۱۳۹۴/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...