نسخه چاپی

رئیس ستاد ارتش هند فرمان آماده باش داد

رئیس ستاد ارتش هند در واكنش به نقض آتش‌بس از جانب پاكستان، به نظامیان این كشور اعلام كرد كه برای جنگ‌های كوتاه مدت آماده باشند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «تایمز اف ایندیا»، «دالبیر سینگ» رئیس ستاد ارتش هند گفت: با توجه به نقض آتش‌بس و نفوذ پاکستان، نظامیان هندی باید برای جنگ‌های کوتاه مدت آماده باشند.

وی افزود: زمان هشدار در جنگ‌های کوتاه مدت محدود است و به خوبی از آن آگاهیم اما برای انجام عملیات‌های سطح بالا آمادگی داشته باشیم.

این مقام ارشد نظامی هند اظهارداشت: آمادگی نیروهای نظامی برای جنگ‌های کوتاه مدت در حال حاضر از استراتژی‌های مهم این کشور به شمار می‌رود.

اظهارات رئیس ستاد ارتش هند در حالی انجام شده است که «پرویز مشرف» رئیس جمهور، رئیس سابق ستاد ارتش و رهبر حزب «آل پاکستان مسلم لیگ» پاکستان ضمن محکوم کردن حملات موشکی هند علیه غیرنظامیان این کشور، گفت: دولت اسلام‌آباد نیروهای ارتشی را در مرز با هند مستقر کند.

وی گفته بود که در دوران حکومتش با اعزام ارتش به مناطق مرزی با هند، همواره پاسخ مناسبی به نیروی امنیتی این کشور داده است.

مشرف خاطرنشان کرد: دولت هند پس از اعزام ارتش پاکستان به مناطق مرزی جرأتی برای حمله و یا هرگونه نفوذ به خاک پاکستان را نداشت.

در ادامه تنش‌های مرزی هند و پاکستان، اداره روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان اعلام کرد که بر اثر حملات موشکی هند 9 شهروند این کشور کشته و 47 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس گزارش اداره روابط عمومی داخلی ارتش پاکستان (ISPR)، نیروی مرزی هند (BSF)، در حملات موشکی مناطق «چپرار» و «هرپال» را هدف قرار دادند.

منابع نظامی پاکستان به اکسپرس تریبون گفته‌اند که نیروهای مرزی هند در نزدیک به سه ماه گذشته بیش از 140 بار آتش بس را نقض کرده‌اند.

۱۳۹۴/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...