نسخه چاپی

بارسلونا بدون ژاوی و پدرو ...

آردا توران و الكس ویدال تابستان امسال به بارسا پیوستند ولی تا ژانویه نمی توانند بازی كنند و تیم نسبت به فصل پیش ضعیف تر به نظر می رسد.

پنجره نقل و انتقالات امسال برای کاتالان ها عجیب بوده است. نه تنها دو بازیکنی که جذب کرده اند به دلیل محرومیت های فیفا اجازه بازی تا زمستان را ندارند، بلکه دو تن از محبوب ترین بازیکنانشان هم جدا شدند. بدین ترتیب آبی و اناری ها می بایست این کمبود بازیکن را تا شروع نیم فصل دوم، با بازیکنان جوانی که از آکادمی باشگاه آمده اند مانند مونیر الحدادی و ساندرو رامیرس پر کنند. آردا توران، ملی پوش ترکیه ای، در حالی از اتلتیکو مادرید به بارسا پیوست که از بازیکنان کلیدی این تیم در کسب قهرمانی لالیگا، لیگ اروپا و جام حذفی اسپانیا در چهارسال اخیر بود. او سال پیش نیز همراه با اتلتیکو به فینال لیگ قهرمانان در لیسبون رسید. تکنیک ناب او ۳۴ میلیون یورو برای بارسا آب خورد. لوئیس انریکه روی او حساب ویژه ای باز کرده است چرا که این فصل قصد دارد تاکتیک بازی را بیشتر به سمت ضد حمله سوق دهد. الکس ویدال، ستاره سویا در فصل پیش، برای رقابت با دنی آلوس در پست دفاع راست خریداری شد. بازیکن برزیلی از هفت سال پیش که به بارسا پیوست، رقابت خاصی را در این جایگاه حس نکرده است. به علاوه بارسلونا ۱۸ میلیون یورو بابت الکس ویدال پرداخت تا بتواند پس از جدایی پدرو به عنوان بال راست نیز از او استفاده کند.

این دو خرید در مجموع ۵۲ میلیون یورو برای بارسلونا تمام شده است که کمترین میزان خرج آنها در پنج فصل گذشته است. در قسمت فروش نیز، الکس سانگ پس از یک سال حضور قرضی در وستهام، انتقال خود را در آخرین روز نقل و انتقالات قطعی کرد. پدرو با ۲۸ میلیون یورو به چلسی پیوست. او که ابتدا قرار بود نیوکمپ را به مقصد اولدترافورد ترک کند، در نهایت به دلیل تعلل شیاطین سرخ، سر از استمفورد بریج درآورد. آداما ترائوره با قیمت اولیه ۱۰ میلیون یورو به استون ویلا رفت. جرارد دلوفئو بعد از یک فصل نا امید کننده در سویا با قیمت ۶ میلیون یورو به اورتون پیوست و ابراهیم آفلای نیز مانند هم تیمی های سابق خود بوژان کرکیچ و مارک مونیسا بعد از تمام شدن قراردادشان با بارسا به استوک سیتی پیوست.



اما این تابستان بازیکنان زیادی نیز به صورت قرضی از بارسا رفتند. کریستین تیو که حضور قرضی خود در پورتو را تمدید کرد، مارتین مونتویا یک فصل را به صورت قرضی در اینتر سپری خواهد کرد و دنیس سوارز هم به ویارئال رفت. بارسا چیزی از این انتقال قرضی عایدش نخواهد شد ولی در صورتی که عملکرد او خوب باشد، قادر به بازگرداندنش به نیوکمپ خواهد بود. ولی مهمترین بازیکنی که این تابستان از بارسا رفت، بدون شک کسی جز ژاوی نبوده است. مهندس اسپانیایی، قلب میانه زمین بارسا و معمار فلسفه آنها بود. کاپیتان ۳۵ ساله به السد قطر پیوست، در حالی که حضورش همچنان برای کاتالان ها مثمر ثمر بود. این خرید و فروش ها، حرکت تدریجی از سبک بازی مالکیتی گواریولا به بازی مستقیم تر و سریع تر لوئیس انریکه را نشان می دهد. هر چند که به نظر می رسد با جدایی پدرو و ژاوی بارسا از فصل پیش کمی ضعیف تر شده است. به هر حال باید تا ژانویه صبر کرد و با ورود خریدهای جدید، بارسلونا چه عملکردی را از خود به نمایش خواهد گذاشت.

۱۳۹۴/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...