نسخه چاپی

تراز بین‌المللی دانشگاه‌های كشور ارتقا می‌یابد

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در برنامه ششم توسعه دانشگاه‌های كشور به تراز بین‌المللی متناسب با نیازهای جامعه ارتقا می‌یابد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسین سالارآملی بعدازظهر امروز در بازدید از پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور با بیان اینکه خیران خوشبختانه در عرصه علم و فناوری ورود مناسبی داشتند, اظهار داشت: مرکز انستیتو پاستور ایران شعبه شمال کشور از مراکز فعال و خیرسازی است که تاکنون خدمات ارزنده‌ای ارائه داده است.

وی با تاکید براینکه اکنون نظام آموزشی ما در سطح کلان جامعه علم و فناوری با سد بحران اساسی روبرو است، افزود: بحران کمیت نخستین مورد بوده که ضعف در کمیت‌ها بر روی کیفیت تاثیرگذار است.

سالارآملی با بیان اینکه فضای دستگاه‌های مختلف جامعه در ایجاد بحران کمیت موثر است، تصریح کرد: برای افزایش آن این بحران‌ها دست به دست هم می‌دهند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل, بسته بودن فضای نظام آموزشی را از دیگر بحران‌ها بیان و عنوان کرد: این بحران ایجاد ناهنجاری نابسامانی می‌شود و متاسفانه در نظام آموزش عالی و علم و فناوری هم‌اکنون نظام بسته‌ای است.

سالارآملی ادامه داد: آموزش عالی نسبت به دیگر فضاها بسته‌تر است که باعث شده در روند توسعه و فناوری قرار نگیریم و اگر قرار گیریم امکان تبادل و خرید و فروش نداشته باشیم.

وی با تاکید براینکه متاسفانه در نظام آموزشی ما اقتصاد پژوهشی در مملکت شکل نگرفته است، گفت: کشورهایی مانند انگلیس از جذب دانشجو 10 میلیارد پوند درآمد ایجاد می‌کند.

وی از سه پیشنهاد محوری در برنامه توسعه ششم خبر داد و گفت: این پیشنهادات در حال بررسی است و سه راه حل هم به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور اعلام کردیم.

سالارآملی رساندن دانشگاه‌ها به تراز بین‌المللی، ارتباط با نیازهای مردمی و تکمیل حلقه خلاقیت و فناوری را سه پیشنهاد محوری در برنامه ششم توسعه مطرح و بیان کرد: در زمینه ایجاد خلاقیت بدنبال ایجاد ارتباط با نیازهای مردم هستیم که این مهم در برنامه توسعه ششم آمده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه برای توجه به تکمیل حلقه خلاقیت و نوآوری نباید نگاه به حلقه‌های دیگر فراموش شود، افزود: باید در مراکز مختلف از واحدهای فعال دانش بنیان حمایت شود.

۱۳۹۴/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...