نسخه چاپی

تاكید آیت‌الله‌ نوری همدانی بر وحدت امت اسلامی

آیت‌الله‌ نوری همدانی در ادامه سفر به جمهوری آذربایجان ظهر امروز با طلاب، ائمه جماعات و خادمان دینی این كشور در محل اداره مسلمانان قفقاز باكو دیدار كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري صدا و سيما ، ايشان در اين ديدار وحدت را نياز ضروري امت اسلام خواند و گفت: مسلمانان بايد در مقابل هجمه دشمنان اسلام با هم متحد شوند.

وي با اشاره به هدف خود از سفر به جمهوري اذربايجان گفت: ديدار با مردم مومن و متدين جمهوري آذربايجان و کمک به تقويت وحدت و همبستگي بين مردم دو کشور از اهداف اين سفر بوده است.

ايشان خطاب به طلاب افزود: شغل شريف و با برکت طلبگي افتخار بزرگي بوده و لازم است طلاب عزيز قدر و ارزش سربازي امام زمان (عج) را بدانند و براي توفيق در انجام اين وظيفه با اخلاص، و با همت بلند و اراده جدي و با توجه بر معنويات خصوصا تهجد و شب زنده داري در اين مسير گام بردارند.

وي زمان شناسي و نظم و برنامه مداري را در توفيق طلاب موثر خواند و بر توسل به امام(عج) و استعانت از آن حضرت براي انجام وظايف ديني تاکيد کرد.

آيت الله نوري همداني همچنين تلاش براي افزايش دانش معارف اسلامي، هدايت کريمانه و متواضعانه انسان ها و مقابله با دشمنان اسلام را از وظايف علماي اسلام خواند.

شيخ الاسلام الله شکور پاشازاده رئيس اداره مسلمانان قفقاز نيز در اين ديدار با ابراز خشنودي از ميزباني ايت الله نوري همداني گفت: اين سفر تاريخي و معنوي در ذهن مردم جمهوري آذربايجان براي هميشه باقي خواهد ماند.

وي ضمن ابراز ارادت به مقام معظم رهبري براي ايشان آرزوي سلامتي و به روزي کرد.

شيخ الاسلام الله شکور پاشازاده همچنين به روابط خوب دو کشور در حوزه هاي مختلف اشاره و بر تقويت روابط دو کشور در زمينه هاي ديني و فرهنگي تاکيد کرد.

حجت الاسلام اجاق نژاد نماينده مقام معظم رهبري در جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار با اشاره به مقام رفيع علم و عالم در دين مبين اسلام؛ از ترجمه کتب ايت الله نوري همداني به زبان آذري در آينده نزديک خبر داد.

آيت الله نوري همداني همچنين از متون قديمي موجود در کتابخانه اداره مسلمانان قفقاز ديدن کرد.

آيت الله نوري همداني فردا از شهرهاي تاريخي شاماخي و گنجه در جمهوري اذربايجان ديدن خواهد کرد.

۱۳۹۴/۶/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...