نسخه چاپی

وعده میلیاردی كلینتون به مرسی

عکس خبري -وعده ميلياردي کلينتون به مرسي

وزیر امور خارجه آمریكا شب گذشته در قاهره متعهد شد كه كشورش یك میلیارد دلار از بدهی های مصر را خواهد بخشید.

به گزارش نما، هیلاری کلینتون شب گذشته پس از دیدار با محمد مرسی رئیس جمهور مصر در کنفرانس خبری مشترک با محمد کامل عمرو همتای مصری خود در قاهره اظهار داشت: واشنگتن متعهد شده است از اقتصاد مصر حمایت کند تا مشکلات کنونی را پشت سر بگذارد. کلینتون با ادعای اینکه آمریکا حامی ملت مصر و روند دموکراسی در این کشور است گفت: در دیدار با مرسی درباره راه های حمایت از ملت مصر به ویژه در زمینه اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به وعده باراک اوباما رئیس جمهور این کشور مبنی بر چشم پوشی از یک میلیارد دلار از بدهی های مصر به آمریکا و اعزام تجار آمریکایی به مصر برای بررسی سرمایه گذاری در این کشور اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاري شينهوا، كلينتون پس از ملاقاتش با مرسي، در يك كنفرانس خبري مشترك با محمد کمال عمرو، وزیر امور خارجه مصر تصريح كرد: به طور قطع ما از انتقال دموكراتيك قدرت حمايت مي‌كنيم اما مي‌دانيم، اين مصري‌ها هستند كه درباره مسير پيش روي سرزمينشان تصميم مي‌گيرند. دستيابي به دموكراسي دشوار و مستلزم مذاكره، سازشگري و سياست واقعي است و ما تا جايي كه بتوانيم به نحو احسن از مردم مصر در تصميم‌گيري حمايت خواهيم كرد.

خبرگزاري رسمي مصر (منا) در گزارشي از تجمع صدها تن در مقابل سفارت واشنگتن در قاهره خبر داد. بر اساس اين گزارش، اين افراد در تجمع اعتراض‌آميز خود، توقف مداخله‌جويي‌هاي آمريكا را در امور داخلي مصر خواستار شدند.

مهر نوشت: در اين تظاهرات، گروهي از شركت‌كنندگان با در دست داشتن پرچم مصر، شعارهايي همچون «اوباما! دلارهايت را براي جهادگران نفرست» و «مصر هرگز پاكستان نخواهد بود» سر دادند.

۱۳۹۱/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...