نسخه چاپی

خسارت طوفان به 17 واحد مسكونی بابلسر

بر اساس گزارش به‌دست‌ آمده تا كنون طوفان در بابلسر به 17 واحد مسكونی خسارت رساند.

به گزارش نما به نقل از فارس از بابلس، باران، رعد و برق و طوفان شدید از بعد از ظهر دیروز زندگی مردم بابلسر را مختل کرد.

این حادثه که باعث آب‌گرفتگی معابر، سقوط درختان، خسارت به واحدهای مسکونی و تجاری، قطعی برق، طغیان رودخانه و ... شد باعث ایجاد دل‌نگرانی در مردم و مسئولان شهرستان شد.

فرماندار بابلسر در این‎باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بعد از مشاهده طوفان، باد شدید و رعد و برق بلافاصله جلسه ستاد بحران تشکیل و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

سیدعلی اسد افزود: آب‌گرفتگی شدید معابر، قطع درختان، قطعی برق و خسارت به واحدهای مسکونی و تجاری از جمله مواردی است که تاکنون گزارش شده است.

تخریب پنج واحد مسکونی و تجاری در بخش مرکزی

بخشدار مرکزی نیز در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: طوفان امروز به پنج واحد مسکونی در سه روستای بخش مرکزی خسارت وارد کرد.

مسیب میررمضانی افزود: سقوط تیربرق، خسارت به واحدهای مسکونی، ریزش دیوار در یکی از روستاها و تخریب بخشی از منزل مسکونی، آب‌گرفتگی معابر و قطعی برق از جمله مواردی بود که در روستاهای بخش مرکزی مشاهده شد.

وی میزان خسارت وارده به واحدهای مسکونی و تجاری را تا این لحظه 110 میلیون ریال عنوان کرد.

این مسئول همچنین با اشاره به طغیان رودخانه تالار در مجاورت روستای تازه‌آباد، بیان کرد: طغیان رودخانه تالار در روستای تازه‌آباد موجب تخریب بخشی از دیواره در مجاورت جاده شد که نیاز است امور آب منطقه‌ای و اداره امور آب شهرستان بابل تدابیری جدی در این زمینه بیاندیشند چرا که در غیر آن با بارندگی دیگر مردم منطقه با خطرات جدی مواجه هستند.

خسارت به 12 واحد مسکونی در بهنمیر

بخشدار بهنمیر نیز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طوفان امروز خسارت شدیدی به بخش بهنمیر وارد کرد.

مجتبی حبیب‌نژاد با اعلام اینکه تا این لحظه خسارت 12 واحد مسکونی و تجاری در بخش بهنمیر گزارش شده است، میزان خسارت وارده به این واحدها را 300 میلیون ریال اعلام کرد.

وی آب‌گرفتگی شدید معابر، قطع درختان، قطعی برق، ورس‌شدن درختان باغی، خسارت جدی به ترانس و تیربرق منطقه را از دیگر خسارت واردشده به بخش بهنمیر دانست و افزود: تاکنون اطلاعات دقیقی از خسارات بخش‌ کشاورزی و باغی دریافت نشده است.

طوفان بابلسر در 50 سال اخیر بی‌سابقه بود

مدیر امور برق شهرستان بابلسر نیز خاطرنشان کرد: وضعیت طوفان در شهرستان بابلسر به حدی شدید بود که در 50 سال اخیر چنین طوفانی مشاهده نشده بود.

حسن حبیب‌پورکاشی افزود: طوفان، رعد و برق و باران به حدی در این شهرستان شدید بود که امکان عبور و مرور در برخی خیابان‌ها از جمله خیابان پاسداران وجود نداشت.

وی با بیان اینکه با وجود این طوفان و قطعی برق در سطح شهرستان بلافاصله ماموران ما به مناطق اعزام شدند، اضافه کرد: این خاموشی حدود سه ساعت بعد از طوفان در بسیاری از مناطق و روستاها به طول انجامید.

حبیب‌پور تصریح کرد: در حال حاضر برق تمام سطح شهرستان وصل شده و مشکل خاموشی نداریم.

مدیر امور برق بابلسر همچنین با اعلام اینکه قطع درختان و طوفان شدید موجب آسیب جدی به ترانس‌ها و تیرهای‌برق ما شده است، بیان کرد: در حال حاضر آمار دقیقی از خسارات وارده نداریم.

خسارت به 17 واحد مسکونی در بابلسر

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابلسر و فریدونکنار نیز بیان کرد: با وقوع طوفان بلافاصله کارشناسان این اداره به مناطق اعزام و از مناطق بازدید کردند.

حسین عصری با بیان اینکه تا این لحظه خسارت به 17 واحد مسکونی گزارش شده است، افزود: شش واحد در شهر بهنمیر،دو واحد در روستای کاله، چهار واحد در روستای عزیزک بهنمیر، دو واحد مسکونی در روستای شورک بخش مرکزی، یک واحد در روستای بابل‌پشت، ریزش دیوار یک واحد تجاری و تخریب بخشی از این واحد تجاری از جمله گزارش کارشناسان ما در منطقه است.

وی در پایان گفت: برآورد هزینه گزارش کارشناسان ما برای این واحدها 410 میلیون ریال است.

۱۳۹۴/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...