نسخه چاپی

تشدید اختلافات در میان طالبان

شماری از ملاهای افغان كه مسوول میانجیگری میان طالبان بودند به ملا اختر منصور یك روز ضرب‌الاجل تعیین كرده‌اند تا با آنان اجازه دهد، اختلاف‌ها در باره‌ی رهبری این گروه را حل كنند.

به گزارش نما به نقل از شفقنا، افرادی که به خاطر حل مشکلات در رهبری طالبان به عنوان میان‌جی تعیین شده بودند می‌گویند ملا اختر محمد منصور اجازۀ تصمیم‌گیری را در این مورد برای‌شان نداده‌است.

مولوی احمد ربانی، رییس افرادی که به عنوان میان‌جی تعیین شده بودند گفته‌است که ملا اختر منصور به آنان اجازۀ تصمیم‌گیری را نداده در حالی که تمام طرف‌ها در میان طالبان آنان را برای حل این اختلاف‌ها برگزیده بودند.

ملا اختر محمد منصور گفته‌است که در مورد تصمیم‌گیری در این زمینه باید با افرادش گفت‌گو کند اما تا کنون با آن که دوسه روز گذشته هیچ پاسخی به هیئت میان‌جی نرسیده‌است.
رییس هیئت حل اختلاف‌ها میان طالبان گفته‌است که اگر اختلاف‌ها میان ملا منصور و مخالفانش حل نشود منجر به درگیری میان‌شان خواهد شد و در این صورت این هیئت تصمیمش را اعلام خواهد کرد.

این در حالی‌ست که پس از اعلام خبر مرگ ملا عمر و قرارگرفتن ملا اختر محمد منصور به جای او در راس طالبان، اختلاف‌هایی میان این گروه ایجاد شده‌است.
ملا عبدالمنان برادر و ملا یعقوب، پسر ملا عمر با شماری از افراد بلندپایۀ طالبان خواهان ملا اختر محمد منصور به عنوان رهبرشان نیستند.

ملا منان پیش از این به رسانه‌ها گفته بود که اختر محمد منصور در جریان تعینش به عنوان رهبر طالبان تنها تعدادی از افراد وفادار به خودش را خبر کرده بود و به همین دلیل آنان جلسه را ترک گفتند.

او چندروز پیش نیز به رسانه‌ها گفت که ملا منصور می‌خواهد با استفاده از زور از آنان بیعت بگیرد.
در حال حاضر اختلاف‌ها میان طالبان سبب شده که شماری از فرمان‌دهان طالبان در افغانستان نیز آماده‌گی‌شان را برای نبرد اعلام کنند و حتا این نبرد آغاز نیز شده‌است.
ملا ربانی دوروز پیش گفته بود که در درگیری خودی میان طالبان در ولایت زابل پنج‌نفر از اعضای این گروه کشته شده‌است.

ملا منصور دادالله، یکی از فرمان‌دهان طالبان تعداد زیادی را در ولایت زابل برخلاف ملا اختر محمد منصور مسلح کرده‌است.

۱۳۹۴/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...