نسخه چاپی

شطرنج به عنوان ورزش دانشگاهی نهادینه شود

سرپرست فدراسیون شطرنج كشور با اشاره به اینكه ارتباط شطرنج و دانشگاه باید تغییر بیشتری پیدا كند، گفت: با رشته شطرنج باید به عنوان ورزش دانشگاهی نهادینه شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، امیر حسینی عصر امروز در افتتاحیه مسابقات بین‌المللی شطرنج جام ابن‌سینا در همدان اظهار داشت: در چند هفته گذشته شاهد موفقیت‌های زیادی از جمله کسب مقام نخست زیر ١6 سال جهان و قهرمانی رده‌های سنی آسیا در رشته ورزشی شطرنج بودیم.

وی افزود: ایران با تعداد ٢4 نفر و هندوستان با تعداد 64 نفر شطرنج‌باز در این دوره از بازی‌های قهرمانی آسیا شرکت داشتند که ایران با اختلاف اندکی در رده سنی بزرگسالان آسیا مقام دوم را کسب کرد.

سرپرست فدراسیون شطرنج کشور با اشاره به میزبانی مسابقات بین‌المللی ابن سینا در همدان، بیان کرد: همدان در 5 هزار سال تاریخ مهندسی ایران می‌درخشد و قلب تاریخ و یکی از شهرهایی است که میراث فرهنگی کهنی دارد.

وی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی همدان، عنوان کرد: غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا و آرامگاه باباطاهر از جمله امکان تاریخی و دیدنی و گردشگری استان همدان است که هر گردشگری را به سوی خود جلب می‌کند.

حسینی با ارائه پیشنهاد به مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس شطرنج همدان گفت: استان در صورتی که همدان آمادگی دارد، شطرنج منطقه‌ای در این استان تأسیس شود و به لحاظ موقعیت خاص با استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و دیگر استان‌های همجوار همکاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط شطرنج و دانشگاه باید تغییر بیشتری پیدا کند، تصریح کرد: سعی شود شطرنج به عنوان یک ورزش دانشگاهی نهادینه شود و از این ظرفیت ورزشی نهایت استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این آئین با بیان اینکه امیدواریم میزبان شایسته‌ای برای شطرنج‌بازان باشیم، اظهار داشت: همدان به طور همزمان شاهد برگزاری سه رویداد از جمله همایش توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد جوانان کشور، مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی کشور و مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای نوجوانان کشور در استان همدان است.

سید عبدی افتخاری افزود: در مسابقات بین‌المللی شطرنج جام ابن‌سینا ٢٣٠ نفر شطرنج‌باز از کشورهای ایران، لتونی،عراق، اسپانیا، آذربایجان و ارمنستان از امروز به میزبانی همدان با یکدیگربه رقابت می‌پردازند.

۱۳۹۴/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...