نسخه چاپی

چهار جایزه جشنواره نیوجرسی به «فصل فراموشی فریبا» رسید‎

فیلم فصل فراموشی فریبا» كه دربخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم راهوی آمریكا حضور داشت موفق به دریافت چهار جایزه اصلی این جشنواره شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، دوازده فیلم در بخش مسابقه حضور داشتند که از ایران «فصل فراموشی فریبا» به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی با فیلم های دیگر از سراسر جهان رقابت می کرد.

این جشنواره که سومین دوره اش را درآکادمی هنر همیلتون برگزار کرد هدف از برگزاریش را ارائه فرصتی برای فیلمسازان مستقل جهان برای ترویج امید و برابری و همدلی و آگاهی از طریق فیلم اعلام کرده است و به همین دلیل سمیناری در ارتباط با مضامین جشنواره توسط کارشناسان سینما و کارگردانان و منتقدان پس از نمایش هر فیلم برگزار شد.

«فصل فراموشی فریبا» پیش از این در بخش مسابقه جشنواره هادسون نيويورك و در بخش رقابتي جشنواره بين المللي كلمبيا امریکا و در سي و نهمين دور جشنواره فيلم مونترال كانادا حضور داشت.

این فیلم در سی و دومین دوره جشنواره فجر در بخش مسابقه حضور داشت و ساره بیات نامزد بهترین باریگر زن شد و عباس رافعی در نوزدهمین دوره جشنواره كرالا هند جایزه بهترین كارگردان آسیا و «فصل فراموشی فریبا» جایزه نتبك (فیلمی كه به ارتقا و توسعه سینمای آسیا كمك می‌كند) را دریافت كرد. پخش بین المللی فیلم در موسسه تولید و پخش بین الملل «فیلمنگاران» به مدیریت عباس رافعی انجام می پذیرد.

فیلم «فصل فراموشی فریبا» داستان زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر زندگی عاشقانه اش انداخته و تلاش او برای فرار از این گذشته سرنوشت نافرجامی را برای او رقم می زند و اكنون كه همسرش تصادف کرده و در بیمارستان بستری است او مجبور می‌شود برای امرار معاش و تامین هزینه‌های بیمارستان با وانت او کار کند.

از عواملی كه در ساخت فیلم «فصل فراموشی فریبا» حضور دارند می‌توان از علی اصغری: فیلمنامه‌نویس، علیرضا برازنده: مدیر فیلمبرداری، عباس رستگارپور: صدابردار، مهرداد قلی‌پور چهره‌پرداز، مسعود دلیری: مدیر تولید، رعنا امینی: طراح صحنه و لباس، محمود موسوی‌نژاد: صداگذار و پیمان یزدانیان آهنگساز نام برد.

۱۳۹۴/۶/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...