نسخه چاپی

فروش كتابی به قیمت 500 هزار دلار!

كتابی مربوط به قرن 14 میلادی مربوط به پادشاهی در دوران قرون وسطی در ولز در حراج لندن به ارزش 547 هزار دلار و 250سنت از سوی كتابخانه ملی انگلیس خریداری شد.

فارس به نقل از ولزآنلاین نوشت: این کتاب که یک نسخه قدیمی و کمیاب است در حالی توسط کتابخانه ملی انگلیس خریداری شد که در حراجی لندن مورد توجه بسیاری از مجموعه‌داران و کلکسیونرها قرار گرفته بود.

این اثر که «گنج از دست رفته» نام دارد با همکاری کتابخانه ملی انگلیس و بنیاد میراث فرهنگی این کشور در یک حراج عمومی خریداری شده و قرار است برای بازدید عموم در کتابخانه ملی نگهداری شود.

این نسخه که بسیار قدیمی است و قوانین حاکم بر پادشاهان و حکمفرمایی آنها در قرن چهاردهم را روایت می‌کند به صورت مصور داده‌های جالبی را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد.

به گفته کارشناسان و نسخه شناسان این اثر پیش از این در سال 1923 نیز در یک حراج در شهر ولز توسط یک مجموعه‌دار خریداری شده است.

دکتر «دیانا لووف» محقق و مدرس دانشگاه کاردیف در ولز درباره این نخسه خطی می‌گوید: این نسخه یکی از کمیاب‌ترین و ارزشمندترین نسخه‌های خطی از دوران قرون وسطی است که بسیاری از قوانین حاکم بر آن دوران را بدون خدشه به مخاطب عرضه می‌کند.

این مدرس دانشگاه وجود قوانین کار در دوران قرون وسطی را یکی از قدرتمندترین قوانین اجرایی در قرون وسطی توسط پادشاهان این دوره می‌داند و می‌گوید: مطالعه این اثر می‌تواند بخش دیگر از تاریخ قرون وسطی را برای مخاطب روشن کند.

۱۳۹۱/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...