نسخه چاپی

5 دلیل خوب برای خوردن شكلات تلخ

پوست دانه‌های كاكائو حاوی تركیبات ضدباكتریایی است كه از ایجاد جرم دندان پیشگیری می‌كند. شكلات تلخ دارای طعم خوب است كه باعث شده طرفداران زیادی پیدا كند. مصرف شكلات تلخ غنی از آنتی اكسیدان آنتی اكسیدان موجود در شكلات تلخ باعث نرم‌تر شدن پوست، كاهش خشكی و افزایش مقاومت آن در برابر سوختگی می‌شود.

به گزارش نما، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف کاکائو رطوبت پوست را تا 25 درصد افزایش می‌دهد و این بهترین چند برای افرادی است که پوست‌شان خشک است.
دندان‌های سالم‌تر:
قند موجود در شکلات باعث خرابی دندان‌ها می‌شود. با این حال محققان معتقدند که کاکائوی خالص از دندان‌ها محافظت می‌کند. پوست دانه‌های کاکائو حاوی ترکیبات ضدباکتریایی است که از ایجاد جرم دندان پیشگیری می‌کند.
در شکلات تلخ ترکیباتی چون چربی وجود دارد و میزان قند آن نسبت به شکلات‌های دیگر کمتر است. و افرادی که رژیم می‌گیرند باید به این نکته توجه کنند که چربی شکلات تلخ مقداری کالری به بدن آن‌ها وارد می‌کند به همین دلیل این نوع شکلات می‌تواند تا حدودی فرد را در معرض ابتلا به چاقی قرار دهد. ولی کالری دریافتی آن‌ها از قند موجود در شکلات نخواهد بود.
وی افزود: به علت ترکیبات قهوه و کافئین که در شکلات تلخ وجود دارد می‌تواند باعث افزایش متابولیک بدن و یا سوخت و ساز بدن و همچنین باعث افزایش تمرکز و توجه در فرد شود.
استفاده در هنگام مطالعه:
فرح‌بخش بیان کرد: افرادی که می‌خواهند در ساعاتی از شب مطالعه کنند می‌توانند از قهوه و یا شکلات تلخ استفاده کنند.
افراد عادی هنگام شب شکلات تلخ مصرف نکنند
وی تصریح کرد: شکلات تلخ برای افراد عادی در ساعات شب توصیه نمی‌شوند به خاطر آن‌که مصرف این نوع شکلات در شب ممکن است به علت کافئین موجود در خودش یک مقدار حالت بی‌خوابی را در افراد ایجاد کند و باعث ناراحتی آن‌ها بشود.
وی در پایان اشاره کرد: افرادی که علاقه‌ی خاصی به شکلات تلخ دارند می‌توانند در طول روز آن را با چای میل کنند و از نظر من هیچ مشکلی وجود ندارد.

۱۳۹۴/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...