نسخه چاپی

فیشر: روابطی 50 - 50 با ایران می خواهیم

رییس جمهوری اتریش روابط تهران - وین را دارای دیرینه و بدون پیشینه سوء توصیف كرد و گفت: می خواهیم روابطی برابر و 50- 50 با ایران داشته باشیم

 
به گزارش نما به نقل از ایرنا، رییس جمهوری اتریش روابط تهران - وین را دارای دیرینه و بدون پیشینه سوء توصیف کرد و گفت: می خواهیم روابطی برابر و 50- 50 با ایران داشته باشیم.
هاینس فیشر در نشست خبری مشترک رییسان جمهوری اسلامی ایران و اتریش که در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار شد، افزود: ما خوشحالیم که مشکلاتی این چنین به ارث نبرده ایم.
**تلاش داریم روابط اقتصادی با ایران را تا پایان امسال به حجم 300 میلیون یورو برسانیم
رییس جمهوری اتریش ادامه داد: مذاکرات بین ایران و 1+5 در مرحله آخر در اتریش و شهر وین برگزار شد. قبل از آن در سوییس برگزار شد که نتیجه مثبتی داشت، نتیجه ای که مورد نظر ایران و دیگر کشورها از جمله چین، روسیه، آمریکا، بریتانیا، آلمان و اتحادیه اروپا به طور کلی بود. دبیر کل سازمان ملل نیز از این موضوع حمایت کرده است.
وی افزود: این موضوع یک فصل جدید در کتاب تاریخ روابط ایران و دیگر کشورها باز کرده است، ما باید دقت داشته باشیم که هم خط خوشی را دنبال کنیم یعنی ظاهر خوبی داشته باشد و همچنین این کاری که صورت می گیرد محتوای خوبی داشته باشد.
هاینس فیشر با یادآوری این که اتریش در جامعه بین الملل دارای وجهه بسیار خوبی است، گفت: اتریش کشوری مستقل و دموکراتیک است، کشوری که در امور و ارزیابی مسائل دنیا همیشه به دنبال توازن بوده و خودش را متعلق به اروپا می داند، برای حقوق بشر و داشتن روابط حسنه و خوب با دیگر کشورها ارزش زیادی قائل است.
وی با اشاره به این که حضور وی در ایران به دعوت رییس جمهور ایران حسن روحانی انجام شده است گفت: ما تلاش داریم روابط اقتصادی خود را لااقل به صورت کوتاه مدت و تا پایان امسال به حجم 300 میلیون یورو برسانیم یا نزدیک کنیم و پیش بینی می کنیم که پس از آن هم رشد فزاینده داشته باشد.
**می خواهیم 50-50 باشیم
هانس فیشر ادامه داد: ما از افزایش همکاری های علمی و فرهنگی حمایت می کنیم و اعتقاد داریم این همکاری ها همیشه نباید به نفع یک طرف باشد، بلکه هر دو طرف باید از آن بهره مند شوند. اگر از من درصد و عدد می خواهید باید بگویم که ما به دنبال این هستیم که 50-50 باشیم یعنی این که کسی سهم بیشتری از این تبادل نسبت به دیگری نداشته باشد و این به نفع دو کشور خواهد بود.
وی افزود: ما برای این کار تلاش می کنیم که توافقات و اسنادی که در این جا امضا شده عملی بشود و حل مسائل بین المللی برای ما اهمیت زیادی دارد تا به سمت دنیا و منطقه مسالمت آمیز و صلح آمیز حرکت کنیم، با تروریست مبارزه کنیم.
وی تاکید کرد: موضوع توسعه اقتصادی و اجتماعی در این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و این هدف ماست.
رییس جمهور اتریش عصر دوشنبه وارد تهران شد و صبح امروز -سه شنبه- در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مورد استقبال رسمی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و بلافاصله پس از این مراسم، مذاکرات دوجانبه آنان انجام شد.
هاینس فیشر به دعوت رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه 240 نفره با هدف توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور به تهران سفر کرده است.

۱۳۹۴/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...