نسخه چاپی

شلیك موسودان آخرین راهكار انصارالله یمن

مجتهد افشاگر معروف عربستانی در شبكه های مجازی نوشت كه انصارالله یمن تا زمان حاضر فقط به خاطر پیامدهای خطرناك از موشك موسودان استفاده نكرده و شلیك آنرا آخرین راهكار می داند.

به گزارش نما به نقل از العالم، المجتهد روز سه شنبه در صفحه توییتر خود نوشت که آمریکایی ها به عربستان پیام داده اند که بر اساس ارزیابی آنان، موشک های موسودان در حمله های هوایی منهدم نشده و مکان استقرار آن مشخص نیست.
به گفته المجتهد انصارالله دارای 30 فروند موشک بالستیکی از نوع موسودان بی ام 25 ساخت کره شمالی است که برد آن به 2 هزار  500  تا چهارهزارکیلومتر می رسد.
این افشاگر عربستانی توضیح داد که وزن موشک موسودان به 12 تن، طول 12متر، قطریک و نیم متر، وزن کلاهک آن هزار و 500 کیلوگرم با قدرت انفجاری بسیار شدیدو ضریب خطای 500 متراست.
موشک های راهبردی موسودان بی ام 25 با برد متوسط ساخت کره شمالی می باشد که با طول ۱۲ متر و قطر ۱/۵ متر و سر جنگی متعارف یا بعضا هسته ای و با وزن سر جنگی ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ کیلوگرم و با سوخت مایع، هدایت اینرسی (Inertial Guidance) است که ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار کیلومتر برد موثردارد و وزن کلی آن ۱۹ تا ۲۶ تن است که توسط لانچر Maz-Based روی سکو برای شلیک می رود و شبیه موشک روسی R-27 است که توسط غواص ها پرتاب می شود.

۱۳۹۴/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...