نسخه چاپی

۱۵ فرماندار ایالتی آمریكا تحریم‌های ایرشان را حفظ می‌كنند

۱۵ فرماندار جمهوری‌خواه ایالت‌های آمریكا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این كشور اعلام كردند كه تحریم‌های ضد ایرانی در سطح ملی باید حفظ شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در حالیکه تلاش‌های مخالفان برنامه جامع اقدام مشترک در کنگره برای متوقف کردن اجرای این تفاهم با حمایت اقلیت دموکرات از برجام تقریبا با شکست مواجه شده است، 15 فرماندار جمهوری‌خواه ایالت‌های آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور اعلام کردند که تحریم‌های ضد ایرانی در سطح ملی باید حفظ شود.
جان بینر، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نیز بلافاصله به حمایت از این فرمانداران پرداخته و اعلام کرد که تحریم‌های ایالتی می‌توانند ابزار مناسبی باشند. وی از سایر فرمانداران خواست که به این اقدام بپیوندند.
واشنگتن‌پست می‌نویسد از آنجایی که برجام یک معاهده بین‌المللی نیست نمی‌تواند تحریم‌های سطح ایالتی را لغو کند. با این حال دولت آمریکا به ایران وعده داده که ایالت‌ها را تشویق به لغو تحریم‌ها خواهد کرد.
چهار نامزد جمهوری‌خواه انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری نیز در میان امضاء این 15 فرمانداری بودند که نامه را امضاء‌ کردند: کریس کریستی از نیوجرسی، بابی جیندال از لوئیزیانا، اسکات والکر از ویسکونسین و جان کایش از اوهایو.


۱۳۹۴/۶/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...