نسخه چاپی

نگرانی آمریكا از پایگاه نظامی روسیه در خاك سوریه

عکس خبري -نگراني آمريکا از پايگاه نظامي روسيه در خاک سوريه

نگرانی آمریكا از پایگاه نظامی روسیه در خاك سوریه سخنگوی دولت آمریكا: «اگر این موضوع صحت داشته باشد شاهد تشدید مشكلات و مناقشات در منطقه خواهیم بود. این موضوع منجر به كشته شدن افراد بی گناه زیادی خواهد شد و به تبع آن تعداد بی پناهان و بی خانمانان افزوده خواهد شد!!»

 
به گزارش نما به نقل از راه دانا، به نقل از سرویس بین الملل ۸دی نیوز، دولت آمریکا نگرانی خود را نسبت به ساختن پایگاه نظامی روسیه در سوریه ابراز کرد.
پایگاه خبری انگلیسی زبان ایندیپندنت در این باره نوشت: «اطلاعات نشان می دهد که روسیه یک پایگاه هوایی موقت و خانه های پیش ساخته برای هزار نیروی نظامی در سوریه تاسیس کرده است. همچنین درخواست کرده است تا اجازه دهند بر فراز کشورهای همسایه نیز پرواز داشته باشند.»
این پایگاه خبری در ادامه مینویسد: «منابع اطلاعاتی نشان می دهد که روسیه- در حال حاضر پشتیبان نظامی بشار اسد است- قصد دارد تا لوازم جنگی سنگین خود را در سوریه مستقر سازد تا از آنجا با نیروی هوایی خود مواضع داعش و گروهک های تروریستی فعال در سوریه را هدف قرار دهد.»
در این تحلیل آمده است: «جان کری اظهار نگرانی خود را در این خصوص به همتای روسی خود لاوروف ابراز کرده است . همچنین سخنگوی دولت آمریکا اظهار داشت: «اگر این موضوع صحت داشته باشد شاهد تشدید مشکلات و مناقشات در منطقه خواهیم بود. این موضوع منجر به کشته شدن افراد بی گناه زیادی خواهد شد و به تبع آن تعداد بی پناهان و بی خانمانان افزوده خواهد شد!!» این خبرگزاری اشاره ای نکرده است که مسئول کشتار ۲۲۰ هزار نفر انسان بیگناه و آوارگی۷ میلیون نفر در ۵ سال اخیر در سوریه چه کسانی بوده اند؟ آیا این آمریکا و ترکیه و عربستان نبودندکه با تجهیز و حمایت از تروریستهای تکفیری داعشی موجب شکل کیری کثیف ترین و پست ترین جنایات تاریخ در این کشور شدند؟ ظاهرا آمریکا قصد دارد توسط رسانه های وابسته به خود، همانگونه که بحران اوکراین و ناآرامی هاو درگیری های نظامی در شرق اوکراین را به گردن روسیه انداخت، این بار هم روسیه و یاکشورهای دیگر را عامل بی ثباتی و جنگ در سوریه معرفی نماید.
russia
همچنین پایگاه خبری میدل ایست مونیتور(middle east monitor) در این خصوص با تاکید بر اینکه هواپیماهای بدون سرنشین روسی در حال جمع آوری اطلاعات برای بشار اسد می باشند و روسیه به دنبال بازگشایی پایگاه نظامی در داخل خاک سوریه است افزود: جان کری و لاوروف در مجمع عمومی سازمان ملل که در اواخر سپتامبر در نیویورک برگزار می گردد پیرامون سوریه صحبت خواهند کرد.

۱۳۹۴/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...