نسخه چاپی

تغییرات جدید در اخذ عوارض آزادراه تهران - شمال

مدیرعامل شركت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران- شمال از تردد روزانه ۱۵ تا ۱۸ هزار خودرو در قطعه چهار این آزادراه خبرداد و گفت: تعداد خودروهای عبوری روزهای پنجشنبه و جمعه به ۲۲ تا ۲۳ هزار دستگاه می‌رسد.

  به گزارش نما به نقل از میزان، مهران اعتمادی درباره میزان استقبال مردم از قطعه چهار آزادراه تهران-شمال در سفرهای تابستانی گفت: ترافیک خودروها در حد انتظار است و متوسط روزانه ۱۵ تا ۱۸ هزار تردد رفت و برگشت داریم البته بعد از تابستان مقداری حجم بار ترافیک در قطعه چهار افت خواهد کرد اما چون تاکنون تجربه‌ای در این زمینه وجود ندارد نمی‌توان پیش‌بینی کرد.
وی با بیان اینکه تعداد خودروهای عبوری روزهای پنجشنبه و جمعه به ۲۲ تا ۲۳ هزار دستگاه هم می رسد که این میزان استقبال بیش از حد تصور و انتظار است افزود: قطعا با تکمیل شدن هر قطعه میزان استقبال مردم برای تردد آزادراه سیر صعودی خواهد داشت اما اگر فقط قطعه چهار را مدنظر قرار دهیم پیش‌بینی آن است که آمار خودروهای عبوری همچنان مقداری افزایش پیدا کند.
مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران- شمال یادآور شد: قطعه چهار یک پنجم طول مسیر آزادراه تهران-شمال است بنابراین نمی تواند زیاد جاذبه برای سفر ایجاد کند فقط تسهیلاتی برای کسانی است که قصد سفر دارند و وقتی به قطعه چهار رسیدند وارد مسیر آزاد راه شوند و در روزهای تعطیل نیز در تسهیل تردد خودروها از چالوس به تهران موثر است.
وی درباره اقتصادی بودن نرخ عوارض آزادراه تهران شمال گفت: این آزادراه کوهستانی به لحاظ ویژه بودن سرمایه‌گذاری و احداث پل و تونل و ابینه‌های مختلف و گرانی زمین هم در تهران و هم در چالوس باعث شد که هزینه احداث آزادراه خارج از پیش بینی اولیه شود بنابراین نرخ عوارض اقتصادی خیلی بیشتر از این قیمت‌ها است که هم اکنون اعمال می‌شود منتها وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به علت ملاحظات اجتماعی به طور مشترک تصمیم گرفتند که قیمت عوارض استفاده از آزادراه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از سطح اقتصادی شود تا با توانایی پرداخت مردم همخوانی داشته باشد.
اعتمادی درباره ایمنی مسیر در قطعه چهار آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: جز سیلی که اوایل بازگشایی قطعه چهار آمد و یک لاین آزادراه را بست و البته همان روز نیز مشکل رفع شد تاکنون هیچ حادثه دیگری نداشتیم چون مسیر از ایمنی بالایی برخوردار است ولی با این وجود نیاز به تکمیل برخی بخش‌ها وجود دارد.
مدیرعامل شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران- شمال درباره «تجهیز و راه‌اندازی سیستم دریافت الکترونیکی عوارض حداقل برای دو خط (رفت و برگشت) » توضیح داد: هنوز این کار تکمیل نشده ولی در حال مذاکره با دو بانک هستیم که پیگیری می‌کنیم تا انجام شود.

۱۳۹۴/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...