نسخه چاپی

اردوغان: ایران و روسیه مسئول آوارگان در اروپا هستند!

رئیس جمهور تركیه می‌گوید ایران و روسیه مسئول بروز بحران آوارگان در اروپا هستند.

 به گزارش نما به نقل از «خبرگزاري دانشجو»، رجب طیب اردوغان با ادعای اینکه ایران و روسیه مسئول بروز بحران آوارگان در اروپا هستند، گفت: «این کشورها هرگز به دنبال میانجیگری در اوضاع سوریه نیستند، آنها همواره از بشار اسد حمایت کرده‌اند. آنها هرگز به این موضوع که چگونه باید این رهبر ظالم را از قدرت ساقط کرد فکر نمی‌کنند.»
اردوغان مدعی شد: «کارهایی است که ایران و روسیه باید انجام دهند. آنها کشورهای حامی سوریه هستند. من این موضوع را به طور علنی اعلام می‌کنم زیرا قبلا در این خصوص با آنها (رهبران روسیه و ایران) صحبت کرده‌ام. چاره‌ای جز گفتن این مطلب ندارم زیرا ناراحت هستم. ایران و روسیه سلاح و پول در اختیار بشار اسد قرار می‌دهند و از رژیم سوریه حمایت می‌کنند. ‌همه تلاش های آنها در جهت حذف مخالفان (سوری)‌ قرار دارد.»
وی همچنین ادعا کرد داعش با رژیم سوریه منسجم عمل می‌کند و در حال حاضر بزرگترین حامی این گروه است و آنهایی که نهایت تلاش خود را برای بقای این رژیم به کار گرفته‌اند، مسئول بروز این فجایع هستند.
اظهارات اردوغان در حالی مطرح می شود که دولت ترکیه، به عنوان یکی از حامیان اصلی تروریستهای تکفیری در سوریه، همواره مورد انتقاد گروههای ضد جنگ قرار گرفته است.

۱۳۹۴/۶/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...