نسخه چاپی

بازیگر نقش شاه مخلوع انتخاب شد+عكس

امیر مهدی‌كیا قرار است بازیگر نقش میانسالی شاه را در سریال تازه محمدرضا ورزی بازی كند. پیش از این نیز بازی حسین نورعلی به نقش جوانی شاه قطعی شده بود

به گزارش شبکه ایران، مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی از اواخر پارسال وارد مرحله پیش تولید شده و قرار است طی ماه‌های آینده مقابل دوربین برود.
ورزی با اعلام این خبر به روزنامه «بانی فیلم» گفته است: «بازیگر نقش میانسالی شاه انتخاب و تست گریم او نیز انجام شده است. امیر مهدی‌کیا قرار است این نقش را طی سال‌های 1349 تا 1359 بازی کند. پیش از این نیز بازی حسین نورعلی به نقش جوانی شاه قطعی شده بود».
به گفته او، بازنویسی فازهای دوم و سوم سریال زیر نظر مشاور پژوهشی، دکتر موسی حقانی ادامه دارد و دکورسازی در شهرک غزالی در حال انجام است.

تصویری از تست گریم امیرمهدی کیا


headerimg.jpg


داریوش ارجمند (در نقش آیت‌ا... العظمی بروجردی)، محمدرضا شریفی‌نیا (امیرعباس هویدا) اصغر معینی‌صالح (مصدق)، محمود عزیزی (ارتشبد حسین فردوست)، رضا رویگری (سپهبد تیمور بختیار)، ولی‌ا... مومنی (شعبان جعفری)، چنگیز جلیلوند (دکتر وزیری)، سعید مقدم‌منش (اسدا... علم)، اکبر معززی (دکتر علی امینی)، انوش نصرماسوله (حسین علا) دیگر بازیگران اصلی سریال هستند که حضورشان قطعی شده است.
مجموعه الف ویژه معمای شاه به زندگی محمدرضا پهلوی، آخرین پادشاه سلسله شاهنشاهی ایران می‌پردازد و از حوادث زندگی او در بازگشت از کشور سوئیس در سال 1315 تا مرگ او را در سه فاز به تصویر خواهد کشید. این سریال در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای برای گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک تولید می‌شود.
بازیگردان سریال امیر دژاکام، طراح گریم شهرام خلج، طراح صحنه و دکور داریوش پیرو، طراح لباس مجید لیلاجی، مدیریت تولید علیرضا حق‌شناس و دستیار یک کارگردان و عکاس مسعود عجمی است. مهدی سجاده‌چی نیز به همراه گروهی از نویسندگان مشغول بازنویسی فیلمنامه است. این سریال هفدهمین اثر ورزی است و در لوکیشن‌های مختلفی در تهران و شمال تصویربرداری خواهد شد.

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...