نسخه چاپی

نخستین برد شاگردان كواچ رقم خورد

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود در رقابت های جام جهانی 2015 توانست تونس را شكست دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس ، تیم ملی والیبال ایران از ساعت 10:45 به وقت تهران در سالن هاماماتسو آرنا دومین مسابقه خود را برابر تونس آغاز کرد. تیم ملی والیبال ایران که بازی روز گذشته خود را به آرژانتین واگذار کرده بود انگیزه زیادی داشت تا در این مسابقه پیروز شود، اما مصدومیت محمودی پیش از آغاز بازی بازهم کار را برای شاگردان کواچ کمی سخت کرد. تیم ایران در این مسابقه با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25 بر 17، 21 بر 25 ، 25 بر 14 و 25 بر 20 موفق شد نماینده قاره آفریقا را مغلوب کند.
کواچ، سرمربی ایران برای شروع مسابقه معروف، غفور، مرندی، میرزاجانپور، عبادی پور، غلامی و موسوی را انتخاب کرد. بازیکنان ایران از همان ابتدا قدرت خود را به حریف دیکته کردند و توانستند در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران راهی وقت استراحت فنی دوم شوند. تیم ایران در این ست با فکر بازی کرد وتوانست با نتیجه 25 بر 17 حریف خود را مغلوب کند.
کواچ در انتخاب بازیکنانش برای ست دوم هم تغییری ایجاد نکرد و بازهم ملی پوشان ایران توانستند از همان ابتدا عملکرد بهتری داشته باشند. در امتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول رفتند، اما پس از آن تونسی ها کمی بهتر بازی کردند و توانستند در امتیاز 15 با ایران به تساوی برسند. کواچ در این ست تغییراتی هم در ترکیب خود ایجاد کرد ، اما در نهایت این تونسی ها بودند که با نتیجه 25 بر 21 به پیروزی رسیدند.
برای شروع ست سوم کواچ تغییراتی در ترکیب تیم خود ایجاد کرد و معروف جای خود را به مهدوی داد. سرویس های تیم ایران در این ست بسیار خوب بود و تونسی ها در دریافت آنها دچار مشکل بودند. در مقابل تونسی ها در زدن سرویس عملکرد خوبی نداشتند. دفاع خوب ایران و سرویس های مناسب از سوی شاگردان کواچ کاملاً تونسی ها را کلافه کرد. در این ست معنوی نژاد هم وارد زمین شد و عملکرد خوبی داشت؛ ضمن اینکه مهدوی هم پاس ها را به خوبی بین بازیکنان تقسیم کرد و اسپکرهای ایران را در شرایط خوبی برای حمله قرار می داد و در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 14 به سود ایران تمام شد.
معنوی نژاد، مهدوی، مرندی، غفور، غلامی، عبادی پور، موسوی بازیکنان شروع کننده ایران در ست چهارم بودند و این بار معنوی نژاد چهره ای بود که کواچ به وی از ابتدای ست میدان داد. در امتیاز اول ست چهارم میلاد عبادی پور برای دریافت توپ تونسی ها به به محوطه خارج از زمین رفت که با برخورد با تابلوهای تبلیغاتی روی زمین افتاد. برخورد وی با تابلوها به نحوی بود که به نظر می رسید به شدت مصدوم شده است، اما پس از حدود یک دقیقه وی به زمین بازگشت و در ترکیب قرار گرفت و به شدت از سوی تماشاگران و بازیکنان هر دو تیم تشویق شد. تونسی ها ست چهارم را با تمام توان شروع کردند و حتی توانستند در همان امتیازهای ابتدایی اختلافی 3 امتیازی ایجاد کنند، اما ملی پوشان ایران خیلی زود به خود آمدند و در امتیاز 7 بر 6 از حریف پیش افتادند. در امتیاز 13 بر 10 به سود ایران سرمربی تونس درخواست وقت استراحت فنی کرد تا وقفه ای در روند امتیازگیری ایران ایجاد کند. این ست در نهایت با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران تمام شد تا شاگردان کواچ 3-1 پیروز شده و اولین برتری خود را کسب کنند..
تیم ملی والیبال ایران فردا پنج شنبه، 19 شهریور ماه در سومین مسابقه خود به مصاف ونزوئلا خواهد رفت. ونزوئلا امروز در دومین مسابقه خود با نتیجه 3 بر 2 مغلوب آرژانتین شد.

۱۳۹۴/۶/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...