نسخه چاپی

جزییات آتش گرفتن بوئینگ 777

عکس خبري -جزييات آتش گرفتن بوئينگ 777

یك هواپیمای بوئینگ 777 شركت بریتیش ایرویز در فرودگاه لاس وگاس به علت نقص فنی موتور بال چپ هواپیما آتش گرفت.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: یک هواپیمای بوئینگ 777 شرکت بریتیش ایرویز در فرودگاه لاس وگاس به علت نقص فنی موتور بال چپ هواپیما آتش گرفت. مقصد این هواپیما لندن بود. مسئولان آتش نشانی گفتند 14 نفر را که به صورت جزئی زخمی شده بودند به بیمارستان فرستاده اند. بیشتر مصدومان دچار کبودی و بریدگی شده بودند.
159 نفر سرنشین و 13 نفر خدمه هواپیما توسط 50 آتش نشانی که آتش را خاموش کردند از هواپیما خارج شدند. خلبان این نقص فنی را «خرابی فجیع» خوانده است.
یک سخنگوی فرودگاه در این رابطه گفت: همه سرنشینان به سرعت و به شکلی امن از هواپیما خارج شدند و با اتوبوس به ترمینال بازگردانده شدند.تشکر زیاد ما از نیرو های اورژانش و خدمه هواپیما قابل توصیف نیست.
اداره فدرال هوانوردی «اف ای ای» اعلام کرده موتور بال چپ هواپیما که جنرال الکتریک آن را تولید کرده آتش گرفته است.
عکس هایی از آتش سوزی این هواپیما در صفحات اجتماعی توسط کسانی که در فرودگاه بودند پخش شده است.
جزییات آتش گرفتن بوئینگ 777
خبرنگار گاردین که در هواپیما بوده پس از این حادثه در توئیتر نوشت: همین الان پس از اینکه موتور هواپیما آتش گرفت از هواپیما خارج شدیم، فکر نکنم کسی آسیب دیده باشد. وقتی هواپیما داشت بلند می شد خواب بودم، اما ناگهان هواپیما متوقف شد، سپس بوی دود آمد ابتدا به ما گفتن بنشینیم اما سپس فریاد زدند که هواپیما را تخلیه کنیم.
اولین نشانه از مشکلات وقتی معلوم شد که هواپیما قصد داشت پرواز کند، خلبان با برج مراقبت تماس گرفت که مشکلی دارند و سپس بعد از اینکه برج مراقبت اعلام شد هواپیما در آستانه آتش گرفتن است، اعلام کردند که دارند هواپیما را تخلیه می کنند.
فرودگاه مک کارن اعلام کرد که در ساعت 4:13 به وقت محلی خلبان به برج مراقبت کرد که مشکلی وجود دارد و تنها 5 دقیقه بعد آتش خاموش و هواپیما تخلیه شده بود.
این فرودگاه نهمین فرودگاه شلوغ در آمریکا است. امسال حدود 43 میلیون نفر مسافر از این فرودگاه سفر کرده اند. مقامات فرودگاه اعلام کرده اند که یک باند فرودگاه پس از این بسته شد و بعضی از پرواز ها با تاخیر انجام شد.
مسافران پرواز به یک هتل در لاس وگاس برده شدند، اشتاینبرگ خبرنگار گاردین گفت: همه با خلبان دست می دادند. به نظر می آمد که او شوکه شده است.
یک سخنگوی «بریتیش ایرویز» گفت که امنیت اولویت اول آنها است و از کسانی که زخمی شده اند مراقبت خواهند کرد.
این شرکت هواپیمایی درنامه ای از مسافران عذر خواهی کرد و گفت: ما این اتقاقی که برای شما افتاد را دست کم نمی گیریم، یک تیم را برای کمک به شما اختصاص داده ایم. پس از اینکه مقامات با شما گفتگو کردند، کاری می کنیم شما دوستان و آشنایانتان را ببینید.
بوئینگ اعلام کرده که تیم تحقیقاتیش دنبال جمع آوری اطلاعات در رابطه با این حادثه است.
در سال 2008 نیز یک بوئینگ 777 از «بریتیش ایرویز» در هنگام فرود آتش گرفت و منجر به زخمی شدن 47 نفر شد. همینطور سال 2014 یک هواپیما از همین هواپیمایی پس از اینکه در هوا آتش گرفت مجبور شد به فرودگاه بازگردد.

۱۳۹۴/۶/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...