نسخه چاپی

افزایش ۲ برابری ظرفیت گردشگری ریلی

عکس خبري -افزايش ? برابري ظرفيت گردشگري ريلي

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ظرفیت گردشگری ریلی ایران تا پایان سال با مشاركت كشورهای خارجی به بیش از دو برابر افزایش پیدا خواهد كرد.

به گزارش نما ، مسعود سلطانی فر در مراسم امضای تفاهم نامه راه اندازی و تجهیز نخستین قطار گردشگری ایران و اتریش در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: گردشگری ریلی در کشورمان با چهار قطار در قالب هشت تور آغاز شد و با توجه به استقبال گردشگران اروپایی از این نوع گردشگری، ظرفیت در این بخش به دو برابر افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه یکی از اولویت ها در برنامه ششم توسعه کشور، توسعه گردشگری و به ویژه جذب گردشگر خارجی است گفت: سهم ما از درآمد صنعت گردشگری دنیا نیم درصد است اما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در 10 سال آینده براساس سند چشم انداز 20 ساله کشور این سهم به دو درصد افزایش بیابد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: باید در این حوزه با رشدی معادل سه برابر رشد جهانی حرکت کنیم؛ صنعت گردشگری در دنیا با رشد سالیانه 5 و چهار دهم درصد همراه است و ما باید با رشد 14 درصدی در این بخش گام برداریم.
سلطانی فر گفت: در شرایط پس از توافق ، اجرای برجام و لغو تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه در همه بخش های کشورمان گشایش ایجاد خواهد شد و این گشایش در حوزه گردشگری بیش از سایر بخش‌هاست.
وی توسعه امکانات حمل و نقل هوایی، زمینی، دریایی و ریلی را از مهمترین برنامه‌ها و استراتژی‌ها در حوزه گردشگری دانست و افزود: با وجود منابع محدود، ترمینال شماره 2 فرودگاه امام خمینی (ره) در حال آماده سازی است که با راه اندازی این ترمینال، ظرفیت این فرودگاه به دو برابر افزایش می یابد، ضمن آنکه تکمیل پروژه‌های نیمه کاره فرودگاهی در شهرهای مختلف مورد توجه قرار دارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: ورود قطارهای گردشگری به ایران یک تجربه موفق بود و ادامه این روند در قالب واگن‌های جدید موضوعی است که می تواند در توسعه گردشگری داخلی و خارجی و همچنین کاهش هزینه های گردشگری تاثیر به سزایی داشته باشد.
سلطانی فر با بیان اینکه ورود قطارهای گردشگری به کشورمان به دلیل امنیتی که در ایران وجود دارد یک تجربه بسیار موفق بود افزود: حضور گردشگران خارجی که با قطار به ایران سفر می‌کنند نشان می‌دهد ما در تمام نقاط کشور امنیت داریم.
وی با ابراز خوشبینی از اجرای تفاهم نامه بین شرکت ایرانی و طرف اتریشی گفت: امیدواریم از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی در زمینه ایجاد تاسیسات گردشگری و آموزش نیروی انسانی استفاده کنیم چرا که در این حوزه مشکلات بسیاری داریم.

۱۳۹۴/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...