نسخه چاپی

علی میری با هفتمی به كار خود پایان داد

علی میری با مهار وزنه ۱۵۲ كیلوگرم در یكضرب و ۱۷۸ كیلوگرم در دوضرب، با ركورد مجموع ۳۳۰ كیلوگرم در مكان هفتم رقابتهای دسته ۷۷ كیلوگرم وزنه برداری قهرمانی آسیا ایستاد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، میری که با ۲۰ سال سن عنوان جوان ترین وزنه بردار این دسته را یدک می کشد، کار خود را با انتخاب وزنه ۱۵۲ کیلویی آغاز کرد اما پس از دو بار تلاش موفق شد، از داوران سه چراغ سفید دریافت کند. میری در آخرین فرصت خود نیز پشت وزنه ۱۵۶ کیلویی قرار گرفت اما پس از کشش وزنه، آن را از پشت رها کرد تا به این ترتیب با همان حدنصاب ۱۵۲ کیلوگرم در مکان ششم قرار بگیرد.
در این حرکت میونگ جون از کره شمالی با رکورد ۱۶۰ کیلوگرم به مدال طلا رسید و مدال های نقره و برنز به ترتیب به چیناوونگ وزنه بردار تایلندی و جون وانگ از چین رسید که به ترتیب ۱۵۸ و ۱۵۷ کیلوگرم را بالای سر بردند.
علی میری در حرکت دوضرب هم ابتدا پشت وزنه ۱۷۸ کیلوگرم ایستاد و به راحتی این وزنه را بالای سر برد اما در دو فرصت بعدی، دو بار پشت وزنه های ۱۸۶ و ۱۸۷ کیلوگرم ناکام ماند تا با همان حدنصاب ۱۷۸ کیلوگرم و رکورد مجموع ۳۳۰ کیلوگرم در مکان هفتم قرار بگیرد.
در حرکت های دوضرب، آیدار کازوف از قزاقستان با رکورد ۱۹۴ کیلوگرم به مدال طلا رسید و با مهار همین وزنه و رسیدن به حدنصاب ۳۵۰ کیلوگرم در مجموع، مدال طلای مجموع را نیز از چنگ وزنه بردار کره شمالی خارج کرد. به این ترتیب میونگ جون که طلای یکضرب را به دست آورده بود، با رکورد ۱۹۰ کیلوگرم در دوضرب، ضمن از دست دادن مدال این حرکت، در مجموع نیز با اختلاف وزن نسبت به نماینده قزاقستان در مکان دوم ایستاد و صاحب مدال نقره شد. مدال برنز مجموع نیز به چیناوونگ از تایلند رسید. نماینده کشور میزبان در دوضرب ۱۹۱ کیلوگرم را بالای سر برد و با حدنصاب مجموع ۳۴۹ کیلوگرم، ضمن کسب مدال نقره دوضرب، مدال برنز مجموع را از آن خود کرد.
وزنه بردار چینی اوت کرد
اتفاق مهم رقابتهای دسته ۷۷ کیلوگرم اوت کردن وزنه بردار چینی در حرکت های دوضرب بود. داجین سو که در یکضرب با حدنصاب ۱۵۰ کیلوگرم هشتم شده بود، در دوضرب، پس از آنکه دو بار وزنه های ۱۸۶ و ۱۸۷ کیلویی را نتوانست مهار کند، در سومین انتخاب خود در عین تعجب وزنه ۲۰۱ کیلویی را درخواست کرد اما این بار هم در مهار وزنه ناموفق عمل کرد تا به این ترتیب از گردونه رقابتها کنار برود.
اوت کردن وزنه بردار چینی بیش از همه به نفع تیم ملی ایران شد، چراکه ایران و چین به همراه تایلند در کورس رقابت برای کسب عنوان قهرمانی هستند.

۱۳۹۴/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...