نسخه چاپی

۴۸ هزار واحد مسكن مهر در كشور به بهره‌برداری می‌رسد

معاون مسكن شهری بنیاد مسكن انقلاب اسلامی گفت: ۳۰۰ هزار واحد مسكن مهر در كشور به بهره‌برداری رسیده و تا سال ۹۵ تعداد ۴۸ هزار واحد دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش نما به نقل از مهر، جواد حق‌شناس عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های روستایی استان زنجان در جمع خبرنگاران، افزود: سهمیه بنیاد مسکن ساخت ۳۴۷ هزار و ۱۰۵ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر  است که با توجه به فعالیت های صورت گرفته کار ساخت بیش از این تعداد واحد شروع و در حال اجرای فنداسیون شده است.
وی ادامه داد: بیش از ۲۹۷ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده و ۲۴۷ هزار واحد مسکونی فروش اقساطی شده است.
حق شناس گفت: تاسیسات زیربنایی بعضی از پروژه‌ها عمده مشکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که سرعت لازم را ندارد تا به نتیجه برسد لذا  ما بر آن بودیم که امسال واحدها را ۱۰۰ درصد تمام کنیم که نشد و در استان ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی را در مسکن مهر داریم.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: در برخی از استان‌ها به‌ دلیل عقب‌ماندگی تا پایان سال ۹۵ واحدهای مسکن مهر به اتمام می رسد و در این استان پرونده مسکن مهر بسته شده است.
حق‌شناس به مشکل واحدهای مسکن مهر اشاره کرد و یادآور شد: بسیاری از این واحد ها خدمات زیربنایی آب، برق و محوطه ندارند و مشکل پرداخت تسهیلات دارند.
وی با بیان اینکه دسته‌ای از مشکلات به تعاونی ها برمی‌گردد افزود: برخی هیئت مدیره‌ها عوض شده و قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کرده است که ما در این راستا از تعاون خواستیم که کمک حال مردم باشند.
وی افزود: هشت هزار میلیارد تومان وام در مسکن مهر پرداخت شده است.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بحث مسکن اجتماعی اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن با توجه به توافقات صورت گرفته با نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد نسبت به ساخت مسکن برای خانواده های تحت پوشش این نهادها اقدام کرده است.
وی ادامه داد: در این راستا ۹۰۰ هزار واحد متولی خاص ندارد و سهمیه سالانه ما ۱۵ هزار واحد است که سعی می‌کنیم اعتبار تخصیص یابد و طرح اجرا شود.

۱۳۹۴/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...