نسخه چاپی

راه‌حل مشكلات جامعه از دیدگاه آیت الله مكارم

رجع تقلید شیعیان گفت: وقتی در جامعه می‌بینیم مشكلاتی وجود دارد باید احساس وظیفه كنیم و برای ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منكر تلاش كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با جمعی از مردم بم که در مدرسه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، اظهارداشت: از بین اعمال صالح از همه برتر محبت امیرالمومنین (ع) است و این محبت باید سرلوحه تمام اعمال ما باشد.
مرجع  تقلید شیعیان با بیان اینکه تمام اصول و فروع تشیع در آثار و احادیت اهل بیت (ع) بیان شده و این از افتخارات شیعه است، افزود: محبت امیرالمومنین (ع) باید در ابعاد قلبی، عملی و زبانی در زندگی ما جاری باشد.
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه محبت زبانی به امیر المومنین و اهل بیت (ع) کافی نیست، خاطرنشان کرد: حب به اهل بیت (ع) باید در عمل باشد، محبت به امیرالمومنین (ع) باید در چهره شیعیان حضرت متجلی باشد.
وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت: حضرت می فرمایند شیعیان من آثار اعمالشان در چهره شان نمایان است، همیشه باید این را در نظر داشته باشیم که در شرایط کنونی اگر حضرت به میان ما بیایند تا چه اندازه شیعه امیرالمومنین (ع) هستیم.
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید براینکه باید در اصلاح جامعه همه افراد بکوشند، عنوان کرد: در مسیر اصلاح جامعه باید از خدا مدد بگیریم، باید در مسیر جهاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی با خلوص قدم برداریم در این صورت خدا هم به ما توفیق می‌دهد.
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه خداوند مجاهدان با اخلاص را هدایت می‌کند، اظهارداشت: خداوند در قرآن کریم راه سعادت را پیش روی بندگانش قرار داده است.
استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: وقتی در جامعه می‌بینیم مشکلاتی وجود دارد، باید احساس وظیفه کنیم و برای ترویج و احیای امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

۱۳۹۴/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...