نسخه چاپی

برتری نظامی اسرائیل را تضمین می كنیم

هیلاری كلینتون در جمع اعضای موسسه تحقیقاتی بروكینگز با حمایت از توافق هسته ای، بر لزوم اعتماد غرب به ایران در این خصوص تاكید كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، هیلاری کلینتون در جمع اعضای موسسه تحقیقاتی بروکینگز با حمایت از توافق هسته ای، بر لزوم اعتماد غرب به ایران در این خصوص تاکید کرد.
به گزارش گاردین، هیلاری کلینتون در جمع اعضای موسسه بروکینز حاضر شد و به شدت از توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی و به گونه ای از سیاست های دولت اوباما حمایت کرد.
گرچه کلینتون در سخنانش به گونه ای درباره برنامه هسته ای ایران ابراز تردید می کرد، ولی به این مطلب نیز اشاره کرد که آمریکا برای گام نهادن در یک مسیر دموکراسی یا یک مسیر خطرناک برای آینده، بهترین راه حل را انتخاب کرده است.
وزیر خارجه سابق آمریکا در موسسه بروکینز سخنان سناتورهای دموکرات حامی برجام را تکرار کرد و گفت این توافق هر گونه مسیری را برای دستیابی ایران به سلاح هسته ای را مسدود می کند. وی افزود: شاید هنوز برای حسن نیت ایران جای شک وجود داشته باشد و نمی توان هنوز ایران را به عنوان یک شریک آمریکا در اجرای این توافق به حساب آورد ولی باید به این کشور اعتماد کرد.
 کلینتون به صراحت درباره تمایل شخصی اش در حمله نظامی به ایران سخن گفت و مدعی شد: اگر ایران روزی بخواهد به سلاح هسته ای دست پیدا کند در حمله به این کشور کوچکترین تردیدی را نخواهیم داشت.
 همانند سایر شخصیت های سیاسی در آمریکا کلینتون نیز در سخنرانی اش خطاب به اسرائیلی ها، به آنها اطمینان داد که امنیت شان حفظ خواهد شد و در هر حال آمریکا از آنها حمایت خواهد کرد .وی گفت در صورت پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری، اسرائیل باید مطمئن باشد که یکی از حامیان اصلی آنها خواهد بود.
هیلاری کلینتون در ادامه سخنانش در رابطه با لزوم تضمین برتری نظامی اسرائیل توسط آمریکا افزود: ما باید سامانه دفاعی ضد موشکی اسرائیل را تقویت کنیم و با آن مشارکت اطلاعاتی کنیم.
وی با بیان این که اگر رئیس جمهور شود پیشرفته ترین هواپیمای جنگنده ای را که تا کنون تولید شده، به اسرائیل خواهد فروخت مدعی شد: من همچنین قوی ترین سامانه پدافند ضد موشکی را برای شمال اسرائیل، که سال ها است دستخوش حملات حزب الله بوده، فراهم خواهم آورد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در ادامه اظهار داشت: من حضور پویای نظامی را در منطقه حفظ خواهم کرد. ما تنگه هرمز را باز نگه خواهیم داشت و همکاری های امنیتی را با متحدان خلیج فارس خود افزایش خواهیم داد که شامل مشارکت اطلاعاتی، پشتیبانی نظامی و دفاع موشکی خواهد بود. این برای آن است که مطمئن شویم آنان قادرند در برابر تهاجمات ایران از خود دفاع کنند.
کلینتون مدعی شد: ایران باید درک کند که آمریکا و من به عنوان رئیس جمهوری آن، در صورتی که متحدان خلیج فارس و همکاران ما مورد تهدید قرار بگیرند، در یک گوشه بی کار نخواهیم ایستاد و وارد عمل می شویم.
وی همچنین از تشکیل ائتلافی برای مقابله با محور مقاومت و وضع قوانینی برای جلوگیری از رسیدن سلاح به دست گروه های ضداسرائیلی از جمله حزب الله خبر داد و گفت دولت احتمالی اش به همپیمانان آمریکا فشار می آورد تا با این گروه مقابله کنند. وی افزود: فراتر از حزب الله، من به مقابله با ارسال سلاح ها به حماس خواهم پرداخت و بر ترکیه و قطر فشار خواهم آورد تا به حمایت های مالی خود از حماس پایان بخشند.
نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص تحولات سوریه نیز گفت: ما باید فشار را به اندازه کافی به اسد وارد کنیم تا راه حل سیاسی در سوریه را اجرا کند. این کار شامل افزایش تلاش های ما برای آموزش دادن و تجهیز مخالفان میانه رو سوری است.
به ادعای وی آمریکا باید هدایت کننده و کمک کننده کسانی باشد که بر اثر مناقشه سوریه آواره شدند. کلینتون خاطرنشان کرد: همانطور که پاپ فرانسیس گفته است، این یک مشکل بین المللی است که نیازمند یک پاسخ بین المللی است.

۱۳۹۴/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...