نسخه چاپی

علت گرانی ها از دید حسن عباسی

عکس خبري -علت گراني ها از ديد حسن عباسي

رئیس مركز بررسی‌های دكترینال گفت: دشمن متوجه شده كه از راه نظامی توان مقابله با انقلاب اسلامی ایران را ندارد و باید از راه معیشت مردم وارد شود.


به گزارش نما به نقل از دانشجو، حسن عباسی در افتتاحیه سلسله نشست های پیشرفت و آینده انقلاب در اصفهان اظهار داشت: مهمترین ویژگی دانش استراتژیک اصل بقای جامعه است که باید مشکلات جامعه را رصد کرده و در افق های دور راه‌هایی برای درمان آن ارائه دهد.

وی ادامه داد: شاخصه دیگر این علم نگرش سیستمی و کلان نگری است که نگرش استقرایی و جزء نگری در مقابل آن قرار می گیرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال مهمترین نیاز امروز جامعه ایران را تحقق عدالت در تمامی زمینه‌ها دانست، تصریح کرد: بسیاری از مشکلات و معضلات در جامعه ما به این خاطر است که مدیران و دانشمندان در کشور ما کلان‌نگر نیستند و ما فاقد افراد دارای تفکر سیستمی برای اداره کشور هستیم.

عباسي با بیان اینکه ما با کلان نگری به یک افق دور توجه می کنیم و در مرحله بعد به آینده نگری می رسیم، ابراز داشت: در طی 250 سال گذشته یهود و آنگلوساکسون ها با این استراتژی کلان نگری وارد عرصه شده و برنامه های 50 تا 150 ساله را برای جوامع خود تنظیم کردند.

وي تصریح کرد: یهود با استفاده از ساز و کار مشغول کردن مردم در جنبه فردی و اجتماعی و با ایجاد جنگ، کودتا، فتنه، قحطی، فساد و دیگر معضلات برای کشورهای جهان سوم کاری کرد که آن‌ها هیچ گاه نتوانند افق هایی را برای پیشرفت جامعه خود ترسیم کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال خاطرنشان کرد: خداوند منتی بر ما نهاده است و به برکت خون شهدا و با هدایت‌های پیام گونه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، امروز در تراز کشورهای جهان اول این امکان را داریم که طرح ها و برنامه های بالای 25 سال را برای استمرار حرکت نظام و کشور طراحی کنیم.

عباسي با بيان اينكه دهه پیشرفت و عدالت یکی از طرح ها و برنامه ها برای استمرار حرکت نظام و کشور است، افزود: دهه پیشرفت و عدالت یکی از همین ساز و کارها است که مقدمات آن در سند چشم انداز بیست ساله پایه ریزی شد.

تمدن ایران با وجود افت و خیزها همواره حرکت رو به پیشرفت داشته است

وی با اشاره به اینکه تمدن مصر در چندین هزار سال در اوج قرار داشت، اما حالا به یک تمدن زیرخاکی تبدیل شده است، متذکر شد: تمدن یونان هم پس از انتقال به ایتالیا دیگر نتوانست به آن جایگاه اولیه خود برگردد و تمدن چین هم چند سالی است که خیزش هایی داشته است.

کارشناس مسائل استراتژیک اذعان داشت: تمدن ایران با وجود افت و خیزهایی که داشته همواره حرکت رو به پیشرفت خود را در طی تاریخ حفظ کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون انسان ایرانی حركت عمده‌ای را برداشته است به گونه‎ای که در افق سال 2050 ایران به همراه دو کشور دیگر به ابرقدرت های جهان تبدیل می شود.

عباسي گفت: افزایش تحریم ها علیه ایران ناظر به این است که با فلج کردن ایران تأثیر انقلاب اسلامی ایران در 12 کشوری که بیداری اسلامی در آن ها بروز کرده، کاهش یابد.

ایجاد یک وضعیت بغرنج در عربستان هم‌تراز ایجاد جنگ اتمی بین چین و آمریکا

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز بیان کرد: در شرایط کنونی عربستان برای غرب بسیار مهم است؛ به گونه ای که ایجاد یک وضعیت بغرنج در آن یا از دست دادن آن را با ایجاد جنگ اتمی بین چین و آمریکا هم تراز دانسته اند.

عباسي اضافه کرد: سه مذهب خودساخته وهابیت در عربستان، بهائیت در ایران و قادیانه در هندوستان توسط انگلیس و آنگولاساکسون ها رهاورد استعمار برای خاورمیانه بود.

وی افزود: تاریخ بشر دارای دو مرحله است که گام نبوت به عنوان گام آن از رسالت حضرت آدم (ع) تا پیامبر خاتم (ص) را در بر می گیرد و گام دوم آن كه از غدیر آغاز شده و تا آخرالزمان ادامه می یابد، همان مرحله امامت است.

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: امامت در غدیر آغاز شد و در دوران چهار ساله امامت امام علی (ع) متجلی شد؛ اما امکان تشکیل حکومت برای بقیه ائمه وجود نداشت.

عباسي گفت: در دوران غیبت حضرت مهدی (ع) نیز با اینکه امام ظاهراً در بین ما حضور ندارند؛ اما حرکت رو به جلوی شیعه با فعالیت های 61 زعیم به عنوان نایبان ایشان تا به حال ادامه داشته است.

وي ادامه داد: در بررسی استراتژیک ریشه های انقلاب اسلامی به این نتیجه می رسیم که انقلاب ما به واسطه اعتراض امام خمینی (ره) علیه شاه و قیام 15 خرداد سال 42 ایجاد نشد؛ بلکه ریشه انقلاب اسلامی را باید در عدم تحقق غدیر و کودتای ثقیفه بنی ساعده جستجو كرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه در بحث آینده شناسی باید به تاریخ و عقبه آن دید استراتژیک داشت، گفت: با نگاه از این زاویه انقلاب اسلامی ایران دارای یک عقبه چندهزار ساله است.

عباسی یاد آور شد: در طی تاریخ بشر در دوره نبوت تنها حضرت سلیمان بر سرزمینی کوچک فلسطین و در دوران امامت هم حضرت علی (ع) تنها به مدت چهارسال حکومت تشکیل دادند که این شرایط هرگز با موقعیت جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه نیست.

وی بیان کرد: زعما در طول تاریخ نقش بسزایی در پاسداری از مکتب شیعه داشته اند؛ به گونه ای که علامه مجلسی با جمع آوری روایات شیعه نقش مهمی در حفظ میراث عظیم شیعه داشت و علامه حلی نيز پس از حمله مغولان به ایران مجدداً فقه شیعه را بازنویسی کرد.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال گفت: تمامی قطعات این پازل در طول تاریخ اجرا می شود تا مثلاً در زمان میرزای شیرازی به عنوان یکی از این زعما فتوای تحریم تنباکو با حمایت همه مردم حتی همسران شاه روبرو می شود که به شکستن قلیان ها اقدام می کنند.

عباسي با بیان اینکه آیت الله بروجردی نسبت به تربیت 700 طلبه اقدام كرد، گفت: اکثر مراجع فعلی از همان طلاب هستند و امام خمینی (ره) به عنوان یکی از آن شاگردان و شصتمین زعیم مقدمات نهضت را فراهم كرد.

پنج موج بیداری اسلامی فعالیت زعما بعد غیبت

وي با اشاره به اینکه پنج مرحله را برای فعالیت زعما بعد از غیبت امام عصر (ع) می توان برشمرد، افزود: موج اول بیداری اسلامی از انتصاب ابن قولویه به عنوان اولین زعیم آغاز و با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران خاتمه یافت و موج دوم بیداری اسلامی همان ایجاد گروه های مقاومتی در لبنان و فلسطین بود؛ به طوری که 4000 جوان شیعه در سال 2006 میلادی در طول 33 روز نبرد نابرابر درسی به یهود و صهیونیسم دادند که تا ابد جرأت تعرض به آن ها را نخواهد داشت و یا جوانان سنی مذهب فلسطین که با پيروي به شیعیان در سال 2008 در طول 22 روز در مقابل اسرائیل مقاومت کردند و موج سوم بیداری اسلامی هم که از 18 ماه پیش در 12 کشور اسلامی ایجاد شده، هم اکنون به سقوط چهار حاکم وابسته منتهی شده است.

سوریه هم اکنون تاوان مقاومت 12 کشور درگیر با بیداری اسلامی را می‌دهد

خسارت 18 هزار میلیارد تومانی که با فناوری نانو قابل حل استرئیس مرکز بررسی‌های دکترینال با اشاره به اینکه 30 سال قبل ایران عمق استراتژیک اسرائیل را در منطقه تأمین می کرد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران این مسئولیت به مصر واگذار شد که انورسادات و حسنی مبارک آن را به خوبی انجام می دادند و با پیروزی انقلاب مردم مصر، امروز ترکیه به عنوان حامی رژیم صهیونیستی در منطقه مطرح است؛ به گونه‌ای که هم اکنون سوریه به عنوان مانعی در این مسیر بوده و باید به هر نحو ممکن از میان برداشته شود.

خسارت 18 هزار میلیارد تومانی که با فناوری نانو قابل حل است

عباسي ادامه داد: سوریه هم اکنون تاوان مقاومت 12 کشور درگیر با بیداری اسلامی را می دهد و گروه تروریستی القاعده نیز از مناطق مختلف جهان به منظور مقابله با دولت بشار اسد به سوریه منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت تروریستی قطر نیز در کنار عربستان آتش بیار معرکه است که پس از انتقال نیمی از اعضای طالبان از افغانستان و پاکستان به پایگاهی در دوحه و ارائه آموزش هایی نظامی، آنها را به سوریه اعزام می کند.

موج چهارم و پنجم بیداری در اروپا شروع شد

رئیس مرکز برسی‌های دکترینال خاطر نشان شد: موج چهارم بیداری همان اعتراضات مردمی به نظام سرمایه داری است که از 17 ماه پیش در اروپا آغاز شده است؛ به گونه ای که اروپا در طی این مدت یک روز هم بدون تظاهرات نبوده است و موج پنجم بیداری نیز از شهریورماه سال قبل و با بروز جنبش مردمی فتح وال استریت در آمریکا آغاز شد.

عباسي با اشاره به اینکه در طول تاریخ 7000 ساله بشر پول به عنوان خدا مطرح بوده است، گفت: در طول 80 سال گذشته اقتصاد کشورها بر پایه اصالت پول مبنا پایه گذاری شده است.

وي عنوان کرد: اگر ما امروز به انسان های گذشته می خندیم که روزی بت می پرستیدند، باید بدانیم که امروز هم پول بتی است که پرستیده می شود و خدای پول سجدهگاهی می خواهد که همان بانک است.

در طول یک ماه گذشته سه بار مراجع عظام تقلید بر ربا بودن نظام بانکی کشور تأکید کرده اند

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال اذعان داشت: پول به عنوان خدا شریک خدا و بانک هم به عنوان مسجد موازی است و این عین شرک است و در طول یک ماه گذشته سه بار مراجع عظام تقلید بر ربا بودن نظام بانکی کشور تأکید کرده اند که میزان 80 درصد ربا بودن را هم اعلام کرده اند که این مصداق جنگ با خدا است.

عباسي بیان کرد: حیات و ممات و کلیه اقدامات اداری ما از جمله پرداخت قبوض و دریافت حقوق در بانک صورت می گیرد و بانک از واژه ای به نام نیمکت گرفته شده که در حدود 700 سال خاندان ونیچی در ونیز با نشستن پشت آن ربا می دادند.

وي گفت: ما در نمازهای خود می گوییم تنها تو را می پرستیم و تنها از تو استعانت می جوییم؛ در حالی که پول به عامل رفع تمامی مشکلات ما و به خدای بشر تبدیل شده است.

وال استریت به مرکز عظیمی تبدیل شده که جهانیان به سمت آن سجده می‌کنند

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز افزود: یکی از مشکلات ما در کشور عدم واژه شناسی است؛ به گونه ای که تنها به هر واژه غربی یک کلمه اسلامی را اضافه می کنیم، در حالی که این عین التقاط است.

عباسی افزود: متأسفانه بعد از دوران دفاع مقدس با ساختمان های عظیم بانک ها سایه بانک بر مساجد ما مستولی شد.

وي خاطرنشان کرد: وال استریت به عنوان مرکز بورس های جهانی به مسجد عظیمی تبدیل شده که جهانیان به سمت آن سجده می کنند و حکم کعبه مسلمانان را دارد؛ هم از فردی به نام جان لو که یک قاتل انگلیسی بود پس از فرار به هلند و بعد فرانسه شیوه حرفه ای قمار را در دربار لویی پادشاه فرانسه پیاده کرد که بورس از همان ریشه می گیرد؛ پس بورس همان مدل اقتصادی مبتنی بر قمار است.

دشمن متوجه شده راه نظامی نتیجه ندارد و باید از راه معیشت مردم وارد شود

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز با تأکید بر اینکه دشمن متوجه شده که از راه نظامی توان مقابله با انقلاب اسلامی ایران را ندارد، گفت: دشمن فهمیده از راه فرهنگی هم تا حدودی به اهداف خود دست می یابد و باید از راه معیشت مردم وارد شود و نوسانات هیجانی بازار سکه و ارز در سال گذشته و گرانی های گسترده در داخل به همراه اقدامات تمامی عناصر اطلاعاتی غربی به منظور زمین زدن مردم بود.

عباسي تصریح کرد: در حالی که آمریکا تمامی نیروهای نظامی خود را از عراق خارج کرده و تا چند سال دیگر از افغانستان خارج می شوند پس راه مقابله با ایران همان مبارزه اقتصادی و ورود به معیشت مردم است.

وي با اشاره به اینکه گردش سالانه اقتصاد آمریکا چهار تریلیون دلار تریلیون است، گفت: 55 تریلیون دلار کل بدهی آمریکا است که از این میان 16 تریلیون دلار بدهی خارجی است و با این وضعیت اقتصاد آمریکا در عمل از هم پاشیده است؛ اما هنوز هم بعضی ها در کشور دم از مذاکره با آمریکا برای کاهش تحریم ها می‌زنند و هنوز هم اساتیدی در دانشگاه های ما هستند که می گویند راهکار حل مشکلات ما پیاده کردن مدل های اقتصادی غربی است و هر روز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به کرات تبلیغات بانک ها را پخش می کنند.

رئیس مرکز مطالعات دکترینال امنیت بدون مرز خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران با داشتن مشکلاتی از جمله قرار داشتن در منطقه ای ناامن، مسیر ترانزیت مواد مخدر، مسائل کلیدی در ضعف مدیریت، معضلات فرهنگی و ناملایمات سیاسی از نظر ثبات و ضریب امنیت در بهترین وضعیت حتی از کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، روسیه و ژاپن قرار دارد.

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...