نسخه چاپی

ذوالنور:اصلاحات‌جسد بدون سر و بدن‌است

عکس خبري -ذوالنور:اصلاحات‌جسد بدون سر و بدن‌است

حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی منسجم نخواهد بود. به دلیل اینكه اصلاحات یك جسد بدون سر، بدن، و راس است. این موضوع را به خود اصلاح‌طلبان هم گفته‌ام، برخی از آنها كه از این لفظ خوششان نیامده بود، درباره این لفظ سوال كردند كه به آنها گفتم، محور اصلاحات اكنون به عهده چه كسی است؟ موسوی، كروبی، خاتمی یا موسوی خوئینی‌ها.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری، گفت: در شرایط کنونی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی برای ورود به انتخابات می‌بایست ورودی گفتمانی داشته باشند.

* ورود گفتمانی به انتخابات آتی، ضرورت اجتناب ناپذیر است

وی با بیان اینکه تفاوت عمده‌ای بین انتخابات شوراها و مجلس با ریاست جمهوری وجود دارد، تصریح کرد: در انتخابات شوراها و مجلس کاندیداها ممکن است نقطه نظرات منطبق با شرایط حوزه‌ انتخابیه خود داشته باشند و یا اینکه در یک استانی که بیست شهر دارد، شاهد 20 گونه مسئله باشیم و نامزدها روی یک موضوع تمرکز نداشته باشند اما چنین شرایطی در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد لذا همین امر ورود گفتمانی به انتخابات آتی ریاست جمهوری را اجتناب ناپذیر کرده است.

* استفاده از اموال عمومی برای تبلیغات، همچون سفر به حج با مرکب غصبی است

ذوالنور با بیان اینکه استفاده هر فردی از اموال یک وزارت‌خانه، یک نهاد و ارگان دولتی حرام قطعی است، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد با استفاده از امکانات بیت‌المال و دولتی به ریاست جمهوری برسد همانند کسی عمل می‌کند که با مرکب غصبی عازم سفر حج است.

وی ادامه داد: نامزدهای که اموال عمومی برای تبلیغات زودهنگام خود استفاده کنند، حتی اگر انگیزه‌ خدمت الهی داشته باشند، رفتارشان مشروع نیست چرا که ما باید روی مدار قانون حرکت کنیم. گرچه تشکیل ستادهای انتخاباتی قبل از انتخابات ممنوع است اما افراد نباید مجموعه‌های عمومی را برای تبلیغات انتخاب کنند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سؤال که المان‌های گفتمان انقلاب اسلامی چیست و نامزد گفتمان انقلاب اسلامی در انتخابات آتی ریاست جمهوری با چه ویژگی‌های شناخته می‌شوند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما در حقیقت یک روحی دارد که اصول و آرمان انقلاب و ارزش ها مبانی آن را شامل می‌شود.

* رئیس‌جمهور آینده باید به دنبال تجلی رضایتمندی مردم از نظام اسلامی باشد

ذوالنور با بیان اینکه تلاش برای تحقق حاکمیت دینی و پیاده کردن نظامی دینی منطبق با مبانی شرعی در کشور محور اصلی گفتمان انقلاب اسلامی بود که همواره مورد تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور آینده ایران باید با توجه به مذهب نظامی را منطبق با مبانی شرعی پیاده کند که حاصل آن تجلی رضایتمندی مردم نسبت به نظام دینی باشد.

وی حاکمیت فعلی جهان را 2 قطبی توصیف و با تقسیم آن به اسلام و مکاتب مقابل آن، اظهار داشت: با توجه به فروپاشی شوروی سابق و تحولاتی که در چین و روسیه انجام شده و با 2 نوع نگاه کاپیتالیستی برگرفته از لیبرالیزم و سوسیالیسم در مقابله اندیشه دینی و نظام اسلامی وجود دارد که صف آرایی سکولارها و لائیک‌‌ها را در مقابل مسلمانان و اسلام گرایان شکل داده است.

ذوالنور، بیداری اسلامی را حاصل تفکر و اندیشه اسلامی دانست و با اشاره به تحولات اخیر در برخی کشورهای منطقه و اسلامی، گفت: فرمایشات استراتژیک مقام معظم رهبری علیه مکاتب ضد دینی، یکی از دلایل ایجاد بیداری اسلامی در کشورهای مختلف شده است که این تحولات نشان از ناکارآمدی و شکست مکاتب لیبرالیستی در مقابل نظام دینی است.

* نامزدها باید برنامه‌های اقتصادی خود را ارائه کنند

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه توجه جدی به فرمایشات محوری و راهبردی مقام معظم رهبری از مباحث اصلی گفتمان انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، بحث بیکاری جوانان، تورم، مسائل اقتصادی از جمله مواردی است که باید در انتخابات آتی ریاست جمهوری مورد بحث قرار بگیرد و نامزدها در این باره برنامه‌های خود را اعلام کنند.

* انقلاب اسلامی به دنبال آبادانی آخرت و دنیای آباد دینی است

وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی جدای از آرمان‌های انقلاب نیست، تاکید کرد: انقلاب اسلامی به دنبال آبادانی آخرت و دنیای آباد مطابق با آموزهای دینی است. ما باید در بعد اقتصادی به دنیا نشان دهیم که اسلام برای دنیای آباد برنامه مدون دارد و دنیای آباد منافاتی با آبادانی آخرت ندارد؛ دنیای ما دنیای تجمل گرایی نیست بلکه دنیای است که رفاه و آخرت را تضمین می‌کند.

* معرفی کابینه به مردم مبنای قانونی ندارد؛ مجلس تعیین کننده است

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سؤالی درباره برخی اظهارات مبنی بر معرفی کابینه از سوی نامزدهای احتمالی انتخابات، گفت: این اقدام که کاندیدا باید تیم اقتصادی و کابینه خود را به مردم معرفی کنند مبانی قانونی ندارد چراکه شخص رئیس جمهور تصمیم گیرنده نهایی نیست و تعیین کننده، مجلس است نباید طوری تلقی شود که تصور شود هر فرد مورد نظر رئیس‌جمهور قطعا به عنوان وزیر معرفی شود.

ذوالنور در عین حال گفت: بهتر است نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری خط فکری و ملا‌ک‌های تصمیم‌گیری خود را به طور کلی برای مردم تشریح کنند چرا که در این صورت، با تشریح خطوط فکری و ملاک تصمیم گیری نامزدها، مردم برای انتخاب نامزد مدنظر خود کار آسان‌تری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: البته باید نامزدها توجه داشته باشند که اگر در اقدام به معرفی افرادی که از مقبولیت مناسبی در بین مردم برخوردارند، کنند و سپس رفتار دیگری داشته باشند ذهنیت نفاق را برای مردم به وجود خواهند آورد.

* همنشین‌ و اطرافیان نامزدها را باید بررسی کرد/ اهمیت ثبات فکری

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین گفت: مردم باید اطرافیان نامزدهای انتخابات را مورد بررسی قرار بدهند و ببیند همنشین آنها کیست، با چه کسانی نشست و برخاست می‌کند. تمایل فکریشان به کدام گروه سیاسی است. به حزب مشارکت است یا کارگزاران به جبهه متحد است یا جبهه پایداری. باید مراقب باشیم تا برخی‌ها با شعارهای دروغین ما را غافلگیر نکنند.

وی داشتن ثبات فکری را از دیگر لازمه کاندیدای گفتمان انقلاب اسلامی برای انتخابات آتی ریاست جمهوری دانست و گفت که گفتمان انقلاب اسلامی مورد پذیرش ملت ایران است و در انتخابات آتی نیز ورود گفتمانی به انتخابات یک ضرورت غیر قابل انکار محسوب خواهد شد.

* اصلاح‌طلبان با چند کاندیدا در انتخابات شرکت می‌کنند

ذوالنور در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری گفت: اصلاح‌طلبان قطعا در انتخابات شرکت خواهند و در این امر تردیدی نیست. البته شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات همچون انتخابات سال 76 منسجم نخواهد بود و آنها به صورت پراکنده به انتخابات ورود خواهند کرد.

ذوالنور در پاسخ به این سؤال "اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات نیاز به وحدتی دارد که هنوز حاصل نشده است، با این حال شما چگونه پیش بینی می‌کنید که آنها در انتخابات حضور داشته باشند"، افزود: همانطور که گفتم حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی منسجم نخواهد بود. به دلیل اینکه اصلاحات یک جسد بدون سر، بدن، و راس است. این موضوع را به خود اصلاح‌طلبان هم گفته‌ام، برخی از آنها که از این لفظ خوششان نیامده بود، درباره این لفظ سوال کردند که به آنها گفتم، محور اصلاحات اکنون به عهده چه کسی است؟ موسوی، کروبی، خاتمی یا موسوی خوئینی‌ها. پاسخ ندادند. گفتم آیا شورایی برای رهبری اصلاح‌طلبان وجود دارد، گفتند خیر. برخی از همین افراد که سؤال می‌کردند در پایان به پاسخ بنده رسیدند.

* مردم دست رد به سینه کسانی که از فتنه برائت نکرده‌اند، خواهند زد

وی افزود: اکنون اصلاح‌طلبان رادیکال که اعلام برائت از فتنه‌گران نکرده‌اند و توبه مشخصی که معنای تولی و تبری داشته باشد را انجام نداده‌اند از سوی مردم مطرود هستند و در صورت حضور در انتخابات با دست رد مردم مواجه خواهند شد. برخی از اصلاح‌طلبان که گاهی به میخ و گاهی به نعل کوبیده‌اند نیز سرخورده هستند و برخی دیگر اصلاح طلبان منفعل مانده‌اند چرا که آنها می‌دانند مردم در فتنه 88 رویاروی اصلاح‌طلبان با ارزش‌های اسلامی و همراهی با عوامل استکبار را فراموش نخواهند کرد.

ذوالنور با بیان اینکه حیات و خمیره مایه جریان‌های سیاسی مشروط به حضور در عرصه‌های انتخاباتی است و در صورتی که اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی حضور نداشته باشند نمی‌توانند ادعای حیات سیاسی داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به عدم انسجام اصلاح‌طلبان، پیش بینی می‌شود که آنها با تعدد کاندیدا در انتخابات حضور داشته باشند و به اجماع درباره کاندیدای خاصی نرسند.

* تعدد کاندیدا برای اصولگرایان سم است/تحت هر شرایطی باید وحدت شود

این فعال سیاسی در ادامه به وضعیت اصولگرایان برای انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: اصولگرایان هنوز به نتیجه نرسیده‌اند اما آنچه مسلم به نظر می‌رسید این است که تعدد کاندیدا برای اصولگرایان سم است. اصولگرایان تحت هر شرایطی باید یک کاندیدای واحد در انتخابات داشته باشند.

وی با بیان اینکه وحدت برای اصولگرایان یک امر راهبردی و حیاتی است، افزود: اگر اصلاح‌طلبان با یک کاندیدا در انتخابات حاضر شوند و زمینه اجتماعی کسب کنند و در مقابل اصولگرایان با تعدد کاندیدا وارد عرصه انتخاباتی شوند، خطر برای اصولگرایان و نیروهای انقلاب جدی خواهد شد.

ذوالنور با تاکید بر اینکه " وحدت برای اصولگرایان از نان شب هم واجب‌تر است، گفت: وحدت در جبهه اصولگرایی باید شکل بگیرد و نباید شرایط انتخابات مجلس برای اصولگرایان در انتخابات آتی تکرار شود.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی وحدت در جبهه اصولگرایی گفت: ابتدا باید بگوییم که وحدت مبنا و ملا‌ک‌های دارد و نمی‌شود برخی دم از وحدت بزنند اما در عمل خلاف وحدت عمل کنند.

*جامعیتن باید بهتر از گذشته عمل کنند

به گفته ذوالنور،برای وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری، جامعتین باید بهتر از گذشته عمل کنند چرا که در انتخابات مجلس هشتم خوب عمل نکردند. متاسفانه در انتخابات مجلس هشتم جبهه متحد و پایداری هم عملکرد خوبی نداشتند.

ذوالنور با بیان اینکه انتظار می‌رود در انتخابات آتی شاهد عملکرد بهتری از سوی اصولگرایان باشیم، افزود: برای رسیدن به کاندیدای واحد لازم است اصولگرایان کنترل بیشتری داشته باشند و به موقع عمل کنند.

جانشین سابق نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جریان‌های اصولگرا باید حول محور ارزش‌های انقلاب دور هم جمع و برای رفع دغدغه‌ ولایتمداران وحدت اصولگرایان را فراهم کنند. مبانی ارزشی و مصالح ملی را فدای منافع شخصی و گروهی نکنند تا اتفاقی که در انتخابات هئیت رئیسه مجلس رخ داد، تکرار نشود.

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...