نسخه چاپی

تدریس زبان كُردی در دانشگاه كلید خورد

رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج گفت: بر اساس مجوز سازمان مركزی از مهر ماه سال جاری دو واحد عمومی آموزش زبان و ادبیات كردی به صورت اختیاری در دانشگاه ارائه می‌شود.

به گزارش نما به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، دکتر محمد قربان کیانی، رییس دانشگاه ازاد اسلامی واحد سنندج در آیین رونمایی از کتاب مجموعه نمایشنامه های کردی در سقز اظهار داشت: این دو واحد به دنبال درخواست واحد سنندج عملیاتی شده است و قرار است که این درس در مقطع کارشناسی و از مهر ماه سال جاری ارائه شود.


وی گفت: مقام معظم رهبری در سفر به استان کردستان زبان و ادبیات کُردی را یک سرمایه برای کشور عنوان کردند و به همین دلیل توجه به این مهم در اولویت قرار گرفت.


وی با اشاره به دیگر فعالیت های صورت گرفته مرتبط با زبان و ادبیات کردی در واحد سنندج یادآور شد: مرکز تحقیقات کردستان شناسی واحد سنندج نیز در حوزه زبان و ادبیات کُردی اقدامات خوبی را اجرایی و عملیاتی کرده است.


کیانی گفت: طی کمتر از یک سال گذشته چاپ سه عنوان کتاب در حوزه زبان و ادبیات کردی و مشارکت در برگزاری دو همایش ملی و منطقه ای از جمله مهمترین اقدامات این مرکز به شمار می رود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کردی در سقز و رونمایی سومین کتاب مرکز کردستان شناسی در جریان برگزاری این جشنواره اظهار داشت: کردستان در حوزه تئاتر یکی از استانهای مستعد کشور است و به همین دلیل باید از برگزاری این گونه رویدادها حمایت شود.

کتاب روژژمیری شاریک شامل مجموعه مقالات نمایشنامه های کُردی است که در ۲۵۰ صحفه و شامل ۹ نمایشنامه از هنرمندان تئاتر کردستان شامل قطب الدین صادقی، عبید رستمی، فارس باقری، صابر دل بینا، صابر نیکخبت، رحمان هوشیاری، علیرضا اسماعیلی، تریفه کریمیان و بهار لطافتیان است.

۱۳۹۴/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...