نسخه چاپی

روزبه چشمی در گفتگو با نما:

نباید خود را قهرمان بدانیم/خاكپور برای نشستن روی نیمكت تیم ملی مشكلی ندارد

عکس خبري -نبايد خود را قهرمان بدانيم/خاکپور براي نشستن روي نيمکت تيم ملي مشکلي ندارد

بازیكن تیم ملی امید ایران گفت:امیدوارم بتوانیم این بار طلسم را بشكنیم و پس از 40 سال تیم امید را راهی المپیك كنیم. امیدوارم با دعای خیر مردم و تلاشی كه می‌كنیم به این هدف مهم برسیم.

به گزارش نما ، روزبه چشمی پس از آنکه نتوانست برای پرسپولیس به میدان برود، به صبای قم رفت و با ارائه بازی‌های قابل قبول در این تیم به یکی از بازیکنانی تبدیل شد که تیم‌های زیادی را خواهان خود دید. چشمی در میان تیم‌های خواهانش ترجیح داد به استقلال بیاید تا یکی از مهره‌های ثابت پرویز مظلومی شود. شرایطی که او در تیم ملی امید هم دارد و یکی از امیدهای محمد خاکپور برای راهیابی به بازی‌های المپیک برزیل است.

چه موضوعی پیش آمد که برای تیم امید اردوی هلند را با این همه تغییر و تحول در نظر گرفتند؟
با توجه به اینکه هفت بازیکن از ما جدا شدند و توسط کی‌روش به تیم ملی بزرگسالان رفتند، آقای خاکپور به ناچار بازیکنان جدیدی را جایگزین نفرات جدا شده‌اش کرد. او برای هماهنگ کردن بازیکنان جدید و قدیم نیاز به برگزاری اردو و بازی دوستانه داشت که اردوی هلند این فرصت را در اختیار سرمربی تیم امید قرار داد تا به خواسته‌اش برسد. امیدوارم به آمادگی مدنظر سرمربی تیم ملی برسیم.

شرایط این اردو چگونه بود؟
 به مدت 10 روز در هلند اردو بودیم و در این مدت دو بازی دوستانه برگزار کردیم تا کادرفنی تیم نسبت به توانایی های فعلی بازیکنان شناخت کافی پیدا کنند. حس می کنم این اردو بسیار لازم و مفید بود چرا که بازیکنان تیم نیاز به فرصتی داشتند تا بتوانند نحوه بازی هم تیمی‌های خود درون زمین را به خوبی حس کنند.

قرار است تیم امید به مسابقات غرب آسیا اعزام شود، اگر این تصمیم اجرا شود به نظر جسارت و تصمیم خوبی برای فدراسیون خواهد بود؟
به نظرمن هم فکر عاقلانه‌ای بود. ما نیاز به مسابقات تدارکاتی زیادی داشتیم تا سرمربی تیم ملی بتواند 11 نفر اصلی خود را برای دیدارهای مقدماتی المپیک انتخاب کند. حالا اتفاق بهتری رخ داده و ما در یک تورنمنت شرکت می کنیم که تیم های حریف نگاه دوستانه به این بازی‌ها ندارند و با بهترین نفرات خود مقابل حریفان قرار می گیرند. امیدوارم بازی های خوبمان در رقابتهای غرب آسیا کمک کند تا بتوانیم با انگیزه بالاتری در مسابقات مقدماتی المپیک شرکت کنیم.

با توجه به نداشتن مدرک مربیگری A  گفته می شود که خاکپور نمی تواند روی نیمکت تیم ملی در بازی های مقدماتی المپیک بنشیند، این موضوع می توان به ضرر ما باشد؟
چنین شایعاتی را نباید مطرح کرد. تا آنجایی که من می‌دانم سرمربی تیم ملی امید به آمریکا رفته و دوره تکمیلی مربیگری را طی کرده است. او با مدرک جدیدی که کسب کرده به راحتی تیمش را هدایت خواهد کرد.

تا چه اندازه امیدوارید تیم امید بتواند به بازی های المپیک ریودوژانیرو راه یابد؟
 سطح انتظارات مردم بالا رفته است چون تیم ملی امید در سال های گذشته نتوانسته در این رقابت ها حضور پیدا کند. امیدوارم بتوانیم این بار طلسم را بشکنیم و پس از 40 سال تیم امید را راهی المپیک کنیم. امیدوارم با دعای خیر مردم و تلاشی که می‌کنیم به این هدف مهم برسیم.

شرایط استقلال در لیگ امسال را چگونه می بینی؟ فکر می کنی استقلال در پایان فصل چه رتبه ای داشته باشد؟
از الان نمی توانم پیش‌بینی کنم که چه رتبه ای کسب می کنیم. شرایط در استقلال خوب است. از چهار بازی گذشته خود 9 امتیاز گرفته‌ایم و در صورت پیروزی در دیدار عقب افتاده‌مان می‌توانیم به رده دوم جدول برسیم و منتظر لغزش سپاهان بمانیم تا صدرنشین لیگ برتر شویم. هدفی که البته رسیدن به آن بسیار سخت و دشوار است چون سپاهان تا اینجای فصل یکی از بهترین تیم‌های لیگ بوده و گرفتن جایگاه چنین تیمی در جدول کار هر تیمی نیست. امیدوارم این اتفاق پیش از دیدار رودرروی‌مان با این تیم رخ دهد.

اما عده‌ای از هواداران استقلال از حالا این تیم را قهرمان لیگ برتر می‌دانند؟
حتی اگر ما بتوانیم به صدر جدول برسیم، نباید خود را قهرمان بدانیم. متاسفانه برخی از هواداران استقلال تصور می‌کنند که ایستادن در رده اول به منزله قهرمانی است اما آنها باید بدانند که این اتفاق اگر در هفته سی‌ام رخ بدهد، به معنای قهرمانی استقلال است.  بنابراین من هیچ وقت قولی مبنی بر قهرمانی تیمم نمی‌دهم و تنها می‌گویم ما تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف خواهیم کرد. هواداران تیم نیز می‌توانند با حمایت‌های خود ما را در این راه یاری نمایند.

۱۳۹۴/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...