نسخه چاپی

ده‌ها نفر در جیزره تركیه كشته شدند

وزیر دولت تركیه می‌گوید دستكم ۳۰ شبه‌نظامی پ‌ك‌ك طی درگیری‌های هفته گذشته در جیزره كشته شده‌اند اما حزب دموكراتیك خلق‌ها می‌گوید ۲۱ غیر نظامی در علمیات‌های نیروهای امنیتی تركیه جان داده‌اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ده‌ها نفر طی عملیات‌های نظامی ترکیه در شهر جیزره، واقع در جنوب شرقی کشور،‌ پس از اعلام مقررات منع آمد و شد در یک هفته پیش، کشته شده‌اند اما گزارش‌های متناقضی درباره هویت کشته شدگان منتشر گشته است.

سلامی آلتین‌کوک، وزیر کشور ترکیه، روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد در درگیری‌هایی که از روز جمعه آغاز شده 30 شبه‌نظامی حزب کارگردان کردستان (پ‌ک‌ک) و یک شهروند غیرنظامی کشته‌ شده‌اند.

با این حال، حزب دموکراتیک خلق‌ها که تقریبا تمام رأی‌هایش را از مناطق کردنشین ترکیه کسب کرده می‌گوید در این بازه زمان 21 غیرنظامی کشته شده‌اند.

رسانه‌های حامی کردها به نقل از محمد علی اسلان، نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها از ماردین که اکنون در جیزره مستقر است، نقل کردند که دستکم هشت غیرنظامی در حملات شبانه‌ نیروهای ترکیه‌‌ای کشته شده‌اند.

صلاح‌الدین دمیرتاش، یکی از دو رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها، هدایت گروهی از نمایندگان هم حزبی و ده‌ها نفر دیگر را در یک راهپیمایی به سمت جیزره بر عهده گرفت.

نیروهای امنیتی روز گذشته (پنج‌شنبه) در شهر ایدیل، غرب جیزره، و در حالیکه ده‌ها کیلومتر به شهر مانده بود، مسیر این معترضین را مسدود کردند.

در حدود 120 هزار نفر در جیزره ساکن هستند و برخی گزارش‌ها حاکی از کمبود مواد غذایی و آب در شهر هستند. برق شهر نیز ظاهرا از زمان برقراری مقررات منع آمد و شد قطع شده است.

طی روزهای گذشته ده‌ها نفر از مأموران امنیتی ترکیه در حملات و همچنین بمب‌گذاری‌های پ‌ک‌ک در مناطق مختلف جنوب شرق کشور کشته شده‌اند.

دولت ترکیه اعلام کرده تا زمان پاکسازی شهر از وجود شبه‌نظامی‌های پ‌ک‌ک مقررات منع آمد و شد و نیز عملیات نظامی ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۴/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...