نسخه چاپی

لاوروف: حمایت نظامی از سوریه ادامه می‌یابد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام كرد كه مسكو همچنان به مجهز كردن ارتش سوریه به اسلحه و تجهیزات لازم برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد .

به گزارش نما به نقل از العالم، "سرگئی لاوروف" روز جمعه در کنفرانس خبری مشترک با لوندِگين پورِوْسورِن همتای مغولستانی خود در مسکو گفت : مسکو از ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش می خواهد که با نظام دمشق و ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم همکاری کند.
لاوروف خاطرنشان کرد: شکست دادن داعش فقط با حملات هوایی غیرممکن است بلکه باید با نیروهای زمینی که با تروریست ها می جنگند ، همکاری کرد و ارتش سوریه در مبارزه با داعش قدرتمندترین و مؤثرترین نیرو است و ما همچنان از اعضای ائتلاف بین المللی می خواهیم که با دولت و ارتش سوریه همکاری کند .
لاوروف اظهار داشت: همکاری و هماهنگی با ارتش سوریه همچنین مانع وقوع هر گونه حوادث ناخوشایند بین این ارتش و نیروهای ائتلاف بین المللی می شود و روسیه از ابتدا حامی مبارزه جمعی با تروریسم براساس اصول و مبانی قانون بین الملل بود .
لاوروف افزود: مسکو نَه تنها از نظام بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت می کند بلکه از تلاش های دمشق برای مبارزه با تروریسم نیز حمایت می کند .
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد : بسیاری از کشورهای اروپائی به تازگی و تدریجاً می فهمند که دیدگاه ائتلاف بین المللی درباره همکاری با دمشق در مبارزه با تروریسم مضر بوده است و بر لزوم تعیین اولویت های مبارزه با تروریسم تأکید می کنند .
لاوروف خاطرنشان کرد: اگر مبارزه با تروریسم اولویت است ، ما باید اموری همچون تغییر نظام سوریه را کنار بگذاریم .
لاوروف افزود : تلاش هایی که قبلاً برای سرنگون کردن برخی نظام های حاکم منطقه شد ، باعث رشد و نمو بی سابقه خطرات تروریستی شد، و راه را برای تبدیل شدن داعش به محور شر در منطقه خاورمیانه هموار کرد .
لاوروف درباره انتقاد ژنرال جان آلن هماهنگ کننده ائتلاف بین المللی از روسیه به علت حمایت تسلیحاتی اش از سوریه گفت: ما از دولت سوریه در مبارزه با داعش که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد ، پشتیبانی می کنیم و ما باید تلاش داعش را برای تشکیل کشور ناکام بگذاریم .
لاورف درباره خبر افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه نیز گفت : روسیه نظامیان و کارشناسانی در خاک سوریه دارد که مأموریت شان نگهداری از تجهیزات روسیه و آموزش نحوه استفاده از این تجهیزات به نیروهای ارتش سوریه است .
لاوروف خاطرنشان کرد: ما همچنان تجهیزاتی را در اختیار دولت سوریه برای بالا بردن توانمندی های دفاعی این کشور در برابر تروریسم قرار خواهیم داد .
لاوروف درباره خبر رزمایش روسیه در نزدیکی سواحل سوریه نیز گفت : من اطلاعاتی درباره جدول رزمایش های ناوگان روسیه در دریای مدیترانه ندارم ولی همه این رزمایش ها با رعایت کامل قانون بین الملل اجرا می شود .
وزیر امور خارجه روسیه گفت : همگان به خوبی می دانند که ناوگان دریایی جنگی روسیه رزمایش هایی را در دریای مدیترانه به صورت دوره ای اجرا می کند و این رزمایش ها با رعایت کامل اصول و مبانی قانون بین الملل و توافقات حاصله اجرا می شود.

۱۳۹۴/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...