نسخه چاپی

احمدی نژاد: وضع بشر آن چیزی نیست كه خدا خواسته

عکس خبري -احمدي نژاد: وضع بشر آن چيزي نيست كه خدا خواسته

تاریخ انسان و وضع موجود بشر، آن چیزی نیست كه خدا خواسته است. خدا را شاكریم كه گسترده‌ترین و قدرتمندترین جلوه‌های خودپرستی و تحمیل خودخواهی بر جامعه بشری در حال اضمحلال هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمود احمدي‌نژاد شامگاه يكشنبه در مراسم افتتاح بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم و هجدهمين مراسم تكريم خادمان قرآن كريم كه با حضور انديشمندان، فعالان حوزه‌هاي مختلف قرآني، خادمان قرآن كريم، قاريان، حافظان ممتاز داخلي و بين‌المللي و مديران مؤسسات قرآني كشور در مصلاي امام خميني(ره) تهران برگزار شد، برپايي نمايشگاه قرآن كريم را اقدامي عظيم و ارزشمند توصيف كرد و افزود: خدا را شاكريم كه امروز در اين سرزمين اهتمام به قرآن و تدبر، آموزش و فهم آن رايج است و جمع كثيري از مؤمنان و فداكاران در اين مسير تلاش و مجاهدت مي‌كنند.


وي با تأكيد بر اينكه "برپايي نظام قرآني در جهان تنها به دست تجلي و حقيقت قرآن يعني امام و انسان كامل امكان‌پذير خواهد بود"، اظهار كرد: اگر بخواهيم حقيقت قرآن و احكام نوراني آن در جهان حاكم شده و گسترش يابد و در صحنه عمل، انسان و زندگي او را سازماندهي كند، بايد زمينه‌ساز تشكيل حكومت مهدوي باشيم كه منشور آن قرآن و حاكم آن قرآن مجسم است.


رييس‌جمهور با بيان اينكه "ترديدي نيست كه قرآن كريم بزرگترين هديه و عطيه خدا به بشر است و پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) از آن به عنوان ثقل اكبر در مقابل ثقل كبير يعني ائمه ياد كرده‌اند"، خاطرنشان كرد: قرآن و اهل بيت در واقع دو حقيقت غيرقابل تفكيك هستند كه تمسك به هر يك تمسك به ديگري هم خواهد بود. ائمه معصومين(ع) مصاديق تام و تمام قرآن و مصلحان جهان هستند و قرآن معرف انسان كامل و انسان كامل تجلي قرآن است كه هر دو به صراط مستقيم الهي دعوت مي‌كنند و انسان‌ها را به استوارترين راه‌ها فرا مي‌خوانند.


احمدي‌نژاد با بيان اينكه "قرآن و ائمه هر دو نور هستند و رابطه وثيق و عميقي ميان آنها وجود دارد، به نحوي كه هركدام مكمل ديگري هستند"، گفت: قرآن ذكر و حجت خدا براي بشريت است و پيامبر و ائمه نيز چنين هستند؛ انسان كامل، جامع اسماء‌الحسني است كه قرآن به آن اشاره كرده است. قرآن برهان و كتاب مبين و آيات آن بينات و روشن‌كننده راه براي بشريت است. پيامبر و اهل بيت مبين آيات، مفسر و تلاوت‌كننده كتاب‌الله هستند. قرآن كتاب مبين و جامع همه علوم و امام(عج) صاحب و حامل علم‌الكتاب و جامع همه علوم است.


وي اضافه كرد: قرآن، پيامبر(ص)، امام(ع) و انسان كامل مصداق اتم و اكمل عمل به قرآن و عينيت آن هستند به گونه‌اي كه پيامبر(ص) و امامان(ع) برپاكنندگان نماز، مخلصان در توحيد به خدا، آمران به معروف، نهي‌كنندگان از منكر، جهادكنندگان در راه خدا، برپاكنندگان قسط و عدل در راه خدا و حجت براي اهل دنيا هستند. قرآن بدون امام بي‌معنا خواهد بود و كار در راه قرآن بايد ما را به انسان كامل و امام برساند، چراكه امام، مبين، مروج و عامل حقيقي به قرآن و احكام آن است.


رييس‌جمهور، قرآن و امامان را دو جلوه از تجليات خداوند و دو آيت كبري توصيف كرد و گفت: اگر بخواهيم حقيقت قرآن را معرفي كنيم و بشناسيم بايد امام را بشناسيم و معرفي كنيم و اگر به دنبال اجابت دعوت قرآني و هدايت آن و علم و معرفت قرآني هستيم، بايد بدانيم كه تمامي اين معارف در اهل بيت و امامان متجلي است.


احمدي‌نژاد با بيان اينكه "انس با قرآن در انس با امام معنا خواهد يافت"، اظهار كرد: قرآن منهاي امام، انسان را به مقصد نهايي نخواهد رساند. ايمان به امام، هدايت‌آفرين و موجب فهم حقيقي قرآن است و قرآن و امام در نهايت هر دو به كوثر توحيد متصل خواهند شد.


وي حاكميت و گسترش احكام قرآني در جهان را در گرو برقراري حكومت مهدوي دانست و تاكيد كرد: شرط رسيدن به حكومت مهدوي التزام به توحيد، عدالت و پاكي است.


رييس‌جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه "با نگاهي به وضع امروز جهان در مي‌يابيم كه مهمترين سرمايه‌گذاري شيطان در برابر انسان، دور كردن ذهن، دل و انديشه انسان‌ها از حقيقت قرآن يعني انسان كامل است"، گفت: تاريخ انسان و وضع موجود بشر، آن چيزي نيست كه خدا خواسته است. خدا را شاكريم كه گسترده‌ترين و قدرتمندترين جلوه‌هاي خودپرستي و تحميل خودخواهي بر جامعه بشري در حال اضمحلال هستند. ماركسيست به عنوان خشن‌ترين جلوه‌اي كه راه هدايت را بر بشر بست، از بين رفت و جلوه ديگر آن يعني انديشه سرمايه‌داري امروز نفس‌هاي آخر را مي‌كشد و در به بن‌بست و پايان راه قرار دارد.


احمدي‌نژاد با بيان اينكه "تنها جايگزين مناسب براي نظم موجود در جهان، بازگشت به فرهنگ قرآن و انسان كامل و بازگشت به راه پيامبر خاتم(ص) است"، اظهار كرد: امروز هنر، مسئوليت و مأموريت ما، معرفي نظم متعالي حكومت مهدوي در جهان است كه با فطرت انسان‌ها منطبق است و پاسخگوي همه نيازهاي فطري آنان در حد اعلا خواهد بود. امروز بايد معارف قرآني و اهل بيت(س) را در دنيا منتشر و حقيقت انسان را به بشريت معرفي كنيم.


وي با بيان اينكه "قرآن در بين ما همچنان مهجور است، چراكه امام مهجور و ناشناخته است"، گفت: اگر مردم با امام(عج) آشنا شوند، با قرآن نيز آشنا خواهند شد. تجربه ثابت كرده است كه هرجا فارغ از تعصبات و خودخواهي‌ها، حقيقت امام و قرآن به بشريت معرفي شده است، ملت‌ها بر حسب فطرت خود از آن استقبال مي‌كنند و به آن روي مي‌آورند.


رييس‌جمهور با بيان اينكه "امروز جهان در آستانه دگرگوني‌هاي عظيمي قرار گرفته است"، تصريح كرد: اگر غفلت شود و ميراث پيامبران و حقيقت حكومت مهدوي به بشريت معرفي نشود، چه بسا مستكبران با نقابي جديد خواسته‌هاي خود را به بشر تحميل كنند و بشر ده‌ها و صدها سال از اين معارف پاك عقب بماند.


احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه "نبايد به شياطين اجازه دهيم كه با تغيير چهره، خداخواهي و عدالت‌طلبي بشر را به نفع خود مصادره كنند"، ابراز اميدواري كرد كه برنامه‌ها و نشست‌هايي به وسعت برگزاري نمايشگاه‌ها و برنامه‌هاي قرآني، براي امام‌شناسي و معرفي حقيقت امام(عج) برگزار شود و دل‌ها و انديشه‌ها به نور قرآن منور شود و ملت و جوانان ايران بتوانند از اين فرصت در جهت عشق امام(عج) و رسيدن به او و انتشار معارف قرآن و اهل بيت(س) بهره ببرند.


بر اساس اين گزارش، پيش از سخنان رييس‌جمهور، سيدمحمد حسيني ـ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ـ و حجت‌الاسلام حميد محمدي ـ رييس بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريمـ گزارشي از اقدامات انجام شده در رابطه با برپايي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم و چگونگي انجام فعاليت‌هاي قرآني در كشور ارائه كردند.

۱۳۹۱/۴/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...