نسخه چاپی

عراق مخالفتی با كمك مسكو به سوریه ندارد

یك نماینده عراقی تأكید كرد كه این كشور با هرگونه درخواست روسیه برای استفاده از حریم هوایی این كشور جهت كمك رساندن به سوریه مخالفتی نخواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، "موفق الربیعی" نماینده مجلس و عضو ائتلاف ملی عراق روز جمعه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: من معتقدم که عراق با استفاده روسیه از حریم هوایی این کشور برای حمایت از سوریه در مبارزه با تروریسم مشکلی ندارد زیرا عراق از این طریق هم می تواند جایگاه خود را در منطقه مستحکم کند و هم دولت سوریه را برای ایجاد اصلاحات دمکراتیک تحت تأثیر بگذارد.
الربیعی که قبلاً مشاور امنیت ملی عراق بود ، تأکید کرد: عراق توافقنامه استراتژیک با آمریکا امضا کرده است که بخشی از توافقنامه مربوط به مبارزه با تروریسم می شود و حفظ حاکمیت و استقلال عراق در این توافقنامه لحاظ شده است.
الربیعی خاطرنشان کرد: همکاری عراق با هر کشوری در مبارزه با تروریسم امری کاملاً داخلی است و عراق درباره مساله اجازه دادن به روسیه برای استفاده از حریم هوائی اش تحت تأثیر آمریکا نخواهد بود .
الربیعی اظهار داشت: سیاست منطقه ای و بین المللی عراق مبتنی بر اصل حمایت از طرف های ضد تروریسم است و روسیه یکی از کشورهایی است که با تروریسم مبارزه می کند و از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است، و مسکو همچنان از دولت سوریه در مبارزه با تروریسم حمایت می کند.

۱۳۹۴/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...